ΠΑΙΔΕΙΑ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ : Η “ΕΞΥΠΝΑΔΑ” ΠΑΕΙ CLOUD

Πρέπει να ομολογήσω μια “αδυναμία” που έχω στον κύριο Πιερρακάκη – αρχίζοντας απ’ την πολιτεία, περνώντας απ’ το παρελθόν και φτάνοντας στο “έξυπνο” μουτράκι του.
Για την επιλογή του τώρα ως υπουργού παιδείας, ένα και μόνο σχόλιο : με τον Νο 1 advocate της Τεχνητής Αγραμματοσύνης …sorry Νοημοσύνης, το μέλλον των παιδιών προβλέπεται “φωτεινότερο” απ’ το ήδη “φωτεινό” παρόν τους.
Τώρα, για την ακρίβεια των γραφομένων ως προς τον διάδοχό του κύριο
Παπαστεργίου [βλ. παρακάτω αποσπάσματα άρθρου της Καθημερινής] δεν έχω άποψη.
Το μόνο που θυμάμαι από το project “ψηφιακή επανάσταση στα Τρίκαλα”
* είναι ένα αυτο-οδηγούμενο λεωφορείο που περιφερόταν με χαμηλές ταχύτητες στους δρόμους της πόλης και στα πρωτοσέλιδα “επιστημονικών” ενθέτων, με τελευταία περί αυτού είδηση το ότι είχε στουκάρει σε μια κολόνα. Αυτά βεβαίως αποτελούν λεπτομέρειες στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων, που αντικαθιστούν το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ με πληρωμένες καταχωρήσεις όπως [ίσως] αυτή του Guardian. Ή και απλήρωτες, όταν πρόκειται για σκοπό …ιερό όπως η ψηφιοποίηση :

«Αυτή είναι η πόλη που κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι υπάρχει», έγραφε το φθινόπωρο του 2018 ο βρετανικός Guardian. Αναφερόταν σε μία ελληνική πόλη της επαρχίας: Στα Τρίκαλα.
Ένα μεγάλο μέρος των ευσήμων πήγαιναν στον δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος αποτελεί την επιλογή Μητσοτάκη για ένα υπουργείο-ναυαρχίδα όσον αφορά στον σχεδιασμό του νέου κυβερνητικού έργου, αυτό της Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το βάρος, μάλιστα, για τον κ. Παπαστεργίου είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς διαδέχεται ίσως τον πιο δημοφιλή υπουργό της περασμένης κυβέρνησης, τον Κυριάκο Πιερρακάκη. 
Άνθρωπος της αυτοδιοίκησης ο νέος υπουργός, οραματίστηκε μια ψηφιακή επανάσταση και την εφάρμοσε στα Τρίκαλα σε μία εποχή δύσκολη, όταν στην χώρα κυριαρχούσαν οι συζητήσεις για την οικονομική κρίση και τα μνημόνια. Ο κ. Παπαστεργίου επιδίωξε να βελτιώσει την καθημερινότητα των δημοτών του, με αιχμή τις μετακινήσεις και τη γραφειοκρατία, αξιοποιώντας στο έπακρον τις δυνατότητες που του έδινε η τεχνολογία. Κατά κάποιο τρόπο, ο κ. Παπαστεργίου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πιονέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού καθώς πέτυχε να μπει -διεθνώς- ο χαρακτηρισμός «έξυπνη πόλη» μπροστά από τα Τρίκαλα.
Ο ίδιος, κληθείς από την «Κ», τον Οκτώβριο του 2022, να ορίσει την «έξυπνη πόλη», είχε απαντήσει: «…είναι μια πόλη που ακούει, που έχει έξυπνους ανθρώπους οι οποίοι νοιάζονται και πολίτες που αλληλεπιδρούν, συμμετέχουν».
Στον Δήμο εδώ και χρόνια υπάρχει μία αίθουσα που αντιστοιχεί σε έναν «πύργο ελέγχου» ολόκληρης της πόλης. Στον τοίχο, οθόνες με χάρτες και γραφήματα παρακολουθούν τη διαθεσιμότητα των χώρων στάθμευσης, την κατάσταση των φανών και των αγωγών ύδρευσης, τη θέση των φορτηγών σκουπιδιών και τον μηνιαίο προϋπολογισμό του δήμου.
Ο ίδιος πέτυχε στα Τρίκαλα να εφαρμοστεί πλήρως ο αντικαπνιστικός νόμος, η πόλη να παρέχει προς όλους δωρεάν ασύρματο Ιντερνέτ, οι πολίτες να μετέχουν διαδραστικά στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, να προωθηθεί η χρήση του ποδηλάτου (με τη συνδρομή των ανάλογων υποδομών – τα Τρίκαλα διαθέτουν τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο της Ελλάδας), ενώ στον δήμο του έγινε η πιλοτική χρήση αστικών λεωφορείων χωρίς οδηγό.
Το 2017, ο τότε πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, είχε ενθουσιαστεί σε τέτοιο βαθμό με την πόλη, με αποτέλεσμα -μεταξύ άλλων- να γράψει: «Τα Τρίκαλα αποτελούν ηγετικό μοντέλο του 21ου αιώνα και για άλλες Ελληνικές πόλεις που προσπαθούν να δημιουργήσουν συνεργασίες με αμερικανικές επιχειρήσεις προκειμένου να θέσουν την τεχνολογία στην υπηρεσία της δημοκρατίας».


Κάτω [screen shot από Twitter] : διάλογος με ουσία, τουλάχιστον απ’ τη μια πλευρά – αλλά εν τέλει και απ’ την άλλη, υπό την έννοια του πόσο κραυγαλέα είναι η
αναδίπλωση του φαν της ψηφιακής καινοτομίας.

* Κάποιοι ίσως θυμούνται / έχουν διαβάσει το σύνθημα που ακουγόταν στις συγκεντρώσεις του γραφικού των πρώτων εκλογών της μεταπολίτευσης, Πέτρου Γαρουφαλιά : “Θάλασσα στα Τρίκαλα!” [ανάμεσα σε άλλα όπως “Πέτρο σταμάτα, έρχεται ντομάτα” και “Πέτρο μαλάκα, ήρθαμε για πλάκα”].
Αυτό, για κάποιο λόγο, μου θύμισε η …ψηφιακή επανάσταση.

7
(Visited 127 times, 1 visits today)

4 Comments

  1. EMMANOUEL June 27, 2023 at 5:30 pm

    Εγω απορω πως εξυπνοι ανθρωποι δεν μπορουν να καταλαβουν οτι η τεχνολογια ΔΕΝ ειναι πολιτικα στο απυροβλητο και πιστεουν οτι απο μονη της θα μας λυσει ολα τα προβληματα ανεξαρτητως του πολιτικοκοιμωνικου – ηθικου περιβαλλοντος .. Πιο απλα μια ψηφιοποιημενη χουντα (βαζω μεσα και αυτες με το δημοκρατικο προσωπειο ) ειναι πιο επικινδυνη απ τις παραδοσιακες νοτιοαμερικανικες .. Εχω την πεποιθηση οτι κανουν πως δεν καταλαβαινουν , γιατι σιτιζονται απ αυτες τις επιχειρησεις ..
    Να σου πω , μια χαρα ζουσα ακομα και χωρις κομπιουτερ , ο ανθρωπος βρισκει την Ζωη σ οποιεσδηποτε συνθηκες .. Προσωπικα δεν θα με χαλαγε να σταματαγε η τεχνολογικη εξελιξη γυρω στο 60-70 !!.

    Reply
    1. Oannes June 27, 2023 at 6:09 pm

      Πλάκα μου κάνεις; εννοείται. Το πιο απλό ερώτημα που μπορεί να θέσει κάποιος είναι το ακόλουθο : σε ικανοποίηση ποιών “αναγκών”, ποιών “αιτημάτων” προέκυψαν όλα αυτά κατ’ αρχήν στη ζωή μας; και τι έχουν εξυπηρετήσει πέρα από ταχύτητα και συγκέντρωση δύναμης – εν ολίγοις ποιος έχει αληθινά ωφεληθεί από αυτά πέρα από τους “συνήθεις”, διαχρονικούς υπόπτους;
      Η υπόσχεση της τεχνολογίας από τον 19ο αιώνα, στα μάτια των οπτιμιστών, και στο έργο του Μαρξ ακόμη, αφορούσε στην απελευθέρωση του ανθρώπου από τα δεσμά της εργασίας ώστε, απερίσπαστος, να ασχοληθεί πλέον με τα μεγάλα και τα σπουδαία.
      Ας αφήσουμε κατά μέρος, ως ευκόλως εννοούμενο, το τι σημαίνει “απαλλαγή απ’ τα δεσμά της εργασίας” σήμερα, κι ας πάμε σε κάτι άλλο : ΠΟΙΑ είναι τα μεγάλα και τα σπουδαία με τα οποία αφήνεται να ασχοληθεί ο άνθρωπος, όταν ακόμα και η πνευματική δραστηριότητα, ακόμα και η καλλιτεχνική δημιουργία, περιέρχονται στη δικαιοδοσία της Artificial Intelligence;

      Reply
      1. stcigar June 27, 2023 at 7:27 pm

        Στην πραγματικότητα η τεχνολογία ελάχιστα έχει εξελιχθεί από τη δεκαετία του 60. Βασικά μόνο τα κομπιούτερ έχουν εξελιχθεί. Γιαυτό και όταν λέμε σήμερα “τεχνολογία” εννοούμε πρωτίστως ή μάλλον μόνον αυτά.

        Reply
        1. Oannes June 27, 2023 at 8:35 pm

          Το αυτό αφορά γενικώς την …επιστήμη.

          Reply

Leave a Reply