Βλέποντας τον υψηλό επισκέπτη της “Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας” περιστοιχισμένο από τα τρωκτικά – CEOs της Silicon Valley…
…Ακούγοντας τον ανεκδιήγητο “longest-running primetime host in television history” (aka Sean Hannity του Fox) να αναφέρεται σ’ αυτούς με ιερό δέος ως “the great innovators of our country”…
…Παρακολουθώντας το ράλι κρατών και εταιριών για την κατασκευή της Superintelligence, να διεξάγεται (οσονούπω αποκλειστικά) μέσω λογισμικών αυτοπρογραμματιζόμενων…
…Βλέποντας την απαλλοτρίωση απέραντων εκτάσεων στις ΗΠΑ και την εκτόπιση οικογενειών από τα πατρογονικά τους σπίτια προς χάριν των data centers, ολοένα εξαπλούμενων με αδίστακτα προεδρικά διατάγματα στο όνομα της εθνικής ασφάλειας, ενώ οι άνθρωποι που δεν εννοούν να φύγουν, ή να έχουν δίπλα τους ένα ραδιενεργό τερατούργημα, κατηγορούνται σαν πράκτορες της Κίνας…
…Ακούγoντας τον (κραυγαλέα ψυχοπαθή) Peter Thiel της Palantir να αναφέρεται σε υπηρέτες του Αντιχρίστου εννοώντας όσους θέλουν να ανακόψουν την “πρόοδο” της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ ο Larry Fink, CEO της Blackrock & πρόεδρος του WHO (όχι παίζουμε…) απειλεί τους ίδιους με μέτρα για την αντιμετώπιση του domestic terrorism…
…Βομβαρδιζόμενος από εκτιμήσεις ειδικών για ενεργειακά σοκ, εκτοξεύσεις τιμών και παγκόσμιες υφέσεις, απότοκα όλα της “υψηλής στρατηγικής” του military-industrial complex…
…Συνειδητοποιείς όλο και περισσότερο σε τι παγίδα είχες πέσει, εσύ και άλλοι, πιστεύοντας ότι …ο Donald Trump ήταν το αντίδοτο στον εφιάλτη της τεχνοφεουδαρχίας – σημερινού προσώπου της παγκοσμιοποίησης.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
14 Ιουνίου ο ένας – 15 Ιουνίου ο άλλος. Αναρωτιέμαι τι κοινό μπορεί να έχουν μεταξύ τους. Εκτός κι αν ο δεύτερος εντάσσεται αποκλειστικά στην κινεζική αστρολογία.
Σίγουρα θα έχουν διάφορα κοινά. Ως εκ τούτου τα πιο πιθανά σενάρια είναι ή μεγάλη συμπάθεια, ή μεγάλη αντιπάθεια. Ενστικτωδώς υποπτεύομαι το δεύτερο. Προσωπικά ο Xi μου είναι συμπαθής σε αντίθεση με τον Trump που έπρεπε να ξεπεράσω την αρχική μου αντιπάθεια γι’ αυτόν (η παράνοια των Democrats φρόντισε γι’ αυτό) ώστε σιγά σιγά να τον συμπαθήσω.
Δυστυχώς ο Κινέζος είναι από τους ελάχιστους που ξελασπώνουν το εν λόγω ζώδιο στην εποχή μας. Και όχι μόνο στο χώρο της πολιτικής.
Τι να πούμε κι εμείς. Εμάς ποιος μας ξελασπώνει; ο Μητσοτάκης; ή ο Pedro Sanchez με τ’ όνομα;
Υπάρχει βέβαια (αυτός βρήκε να υπάρχει!) ο γ@μημένος Ερντογάν.
Εν τω μεταξύ …”δεν τελειώνει δεν τελειώνει”. Δε φτάναν τα ήδη υπάρχοντα, να σου και τα ούφο, να σου ο hantavirus, και στο καπάκι να σου κι οι κωλότουρκοι. Δηλαδή ένα πράγμα απορώ …δε βαριούνται λίγο όλοι αυτοί; νέφτι στον κώλο τους έχουν βάλει;
Μάλλον στο δικό μας κώλο κάτι ετοιμάζονται να βάλουν😮💨 και αναζητούν εναγωνίως το κατάλληλο αναισθητικό😴
Ως προς το θέμα των “ρομπότ” πάντως – των αυτόνομων δηλαδή μονάδων τεχνητής νοημοσύνης – υπάρχει κατά τη γνώμη μου μια σιωπηλή παρεξήγηση. Τουτέστιν οι “εγκέφαλοι” των μονάδων αυτών είναι πολύ μικροί για να εκτελέσουν αυτόνομα πραγματικές AI εργασίες. Αν εξαιρέσουμε για παράδειγμα τη στιγμιαία σύνδεση στον αντίστοιχο AI vendor, τα pc και τα κινητά είναι από μόνα τους τόσο ηλίθια όσο ήταν ανέκαθεν. Οι μηχανές αυτές λοιπόν θα πρέπει να είναι συνδεδεμένες 24/7 με τα γιγάντια κέντρα υπερυπολογιστών που επιτελούν το αντίστοιχο έργο – πράγμα εξαιρετικά ενεργοβόρο και πανάκριβο, του οποίου η εφαρμογή σε μαζική κλίμακα κατά βάση απαιτεί τη μετατροπή του πλανήτη σε τεχνολογικό τερατούργημα τύπου Τράντορ (για να θυμηθούμε και τον Ασίμοφ). Με άλλα λόγια είναι δύσκολο να δούμε στο άμεσο μέλλον ρομπότ με αυτόνομη “προσωπικότητα” τύπου C3PO και R2D2. Στην καλύτερη περίπτωση θα “νοικιάζουν” μια περιστασιακή περσόνα στο αντίστοιχο κέντρο επεξεργασίας δεδομένων για όσο διάστημα τη χρειάζεται ο ιδιοκτήτης τους. Και γενικότερα η “τεχνητή νοημοσύνη” αποτελεί εργασία ορισμένου χρόνου και περιορισμένης ευθύνης. Το υπόλοιπο διάστημα είναι σα να μην υπάρχει καθόλου. Δεν είναι σαν την ανθρώπινη νοημοσύνη που λειτουργεί ακατάπαυστα. Πράγμα παρεμπιπτόντως που μας προφυλάσσει και από την πολυθρύλητη “επανάσταση των μηχανών” η οποία στην καλύτερη περίπτωση θα λήξει άδοξα μαζί με την αντίστοιχη.. συνδρομή.
Σε πρακτικό επίπεδο επομένως η ολοκληρωτική αντικατάσταση του ανθρώπου από ρομπότ με αυτόνομη “γενική νοημοσύνη” που θα κάνουν λίγο πολύ τα πάντα, φαντάζει ασύμφορη από τεχνικής και οικονομικής απόψεως. Το πρόβλημα δεν αφορά τόσο την “αποκεντρωμένη” όσο τη “συγκεντρωτική” τεχνητή νοημοσύνη, “πλοκάμια” της οποίας αποτελούν όλες οι επιμέρους εφαρμογές. Ακριβέστερα τους οικονομικούς και πολιτικούς φορείς – ή “σωτήρες της ανθρωπότητας” όπως αυτοχαρακτηρίζονται – που θα χρησιμοποιούν την εκάστοτε κεντρική νοημοσύνη για να ελέγχουν τα πάντα.
(Sorry αλλά είχα και έχω ακόμα “δραστηριότητες outdoors” – είχα σχεδόν αποφασίσει να μην ασχοληθώ με το blog σήμερα)
Το ότι PC και κινητά είναι ανεπαρκή και ηλίθια δείχνει να έχει αλλάξει nowadays. (Δεν είμαι ειδικός, αλλά …υποτίθεται ότι) ισχυρά προγράμματα μπορούν να τρέξουν σε κινητά και υπολογιστές χωρίς ανάγκη on line υποστήριξης.
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το “Οι μηχανές αυτές λοιπόν θα πρέπει να είναι συνδεδεμένες 24/7 με τα γιγάντια κέντρα υπερυπολογιστών που επιτελούν το αντίστοιχο έργο – πράγμα εξαιρετικά ενεργοβόρο και πανάκριβο…”. Αναφέρεσαι στο κόστος της σύνδεσης ρομπότ, κινητών κτλ. με τα κέντρα, ή σ’ εκείνο της ίδιας λειτουργίας των data centers; γιατί το δεύτερο είναι εγνωσμένα τερατώδες, και όμως το project προχωρεί ακάθεκτο. “Αποστολή” δε των Data Centers (θα ετοίμαζα αφιέρωμα σ’ αυτά, αν έβλεπα ενδιαφέρον από το “σούπερ ενημερωμένο” όπως πάντα ελληνικό κοινό) είναι η …εκπαίδευση των “συστημάτων”, τουτέστιν η διοχέτευση φανταστικομμυρίων δεδομένων σ’ αυτά, πράγμα που αποτελεί και την αποκλειστική μέθοδο “αυξήσεως του IQ τους” (αν μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τον όρο).
Με δεδομένο τωρα ότι τα ρομπότ θα “απαιτούνται” κατ’ αρχήν για εξειδικευμένες χειρωνακτικές εργασίες, και φυσικά για πόλεμο – αστυνόμευση, δε χρειάζεται να κουβαλούν όλο το βάρος της “super smart” AI στους ώμους τους.
Άσε που το πεπερασμένο της διασύνδεσης ουδόλως προφυλάσσει από “μεμονωμένα” λάθη και τις έως και τερατώδεις συνέπειες αυτών.
Εννοείται ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στους ανθρώπους που χειρίζονται τα μέσα. Αλλά η πιθανότητα καταστρεπτικής χρήσης του εργαλείου ενυπάρχει στη φύση, όχι μόνο του χρήστη, αλλά και του εργαλείου του ίδιου. Που σημαίνει ότι παράμετροι όπως η ψυχοπαθολογία του control freak και οι δυνατότητες που παρέχει σ’ αυτόν το εκάστοτε μέσο πρέπει να λαμβάνονται ως a priori δεδομένα. Εξ ου και μου προκαλούσαν πάντα …ανάμεικτα συναισθήματα οι περιπτώσεις πιονιέρων της επιστήμης / τεχνολογίας που αφού έχουν συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη “φονικών συστημάτων” αναλαμβάνουν στη συνέχεια “ιεραποστολική” δράση για την θέση τους υπό έλεγχο…
Προσωπικά δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι θα επιδιώξουν την πραγματοποίηση των σχεδίων τους ασχέτως κοινωνικών, οικονομικών και οικολογικών συνεπειών. Πιθανότατα δεν τους ενδιαφέρει ούτε ο ίδιος τους ο εαυτός. Αν κρίνω από τη γλώσσα που χρησιμοποιούν, δεν αποκλείεται να το βλέπουν ως μια μοναδική ευκαιρία να επικοινωνήσουν επιτέλους με το Godhead itself😮
…Σ’ αυτούς τους τελευταίους, εννοείται, συμπεριλαμβάνονται άπαντες οι εκδίδοντες βιβλία και παραδίδοντες διαλέξεις για τους κινδύνους απ’ την A.I. στις μέρες μας.
Γιατί ακόμα και σε ανειδίκευτους όπως εγώ (αρκεί να έχει κανείς τη διάθεση να ψάχνει) είναι γνωστοί οι εξ αρχής, μιλάω για τα mid-50s, “αληθινοί σκοποί” των σκαπανέων της A.I. και των εργοδοτών τους. Τα υπόλοιπα, “it’s not the tool, it’s us” etc είναι παπαριές να’ χουμε να λέμε.
Αυτοί θυμίζουν λίγο τον Οπενχάιμερ που εκ των υστέρων υποτίθεται ότι τον έπιασαν οι τύψεις. Δικαίως ο Τρούμαν τον χαρακτήρισε “κλαψιάρη” με την έννοια ότι ο επιστήμων στην πραγματικότητα το έκανε για ξεκάρφωμα.
Ναι, μνημειώδης άλλωστε έχει μείνει η στιχομυθία τους :
Oppenheimer: I have blood on my hands!
Truman : Well, go wash your hands then!
Θέλω να πω, αντπαθής μου είναι ο Truman σαν φιγούρα, και γενικότερα εννοείται, και συμπαθής ο Oppenheimer – έχει και κάτι από Montgomery Clift – αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση είμαι 100% με τον πρώτο.