A.I. ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Με τον τον ίδιο ενθουσιασμό που οι Ραντανπλάν της δημοσιογραφίας (τύπου Κούλογλου) πανηγύριζαν την Αραβική Άνοιξη σαν αλυσίδα εξεγέρσεων με δημοκρατικά αιτήματα …και σαν θρίαμβο των σόσιαλ μίντια, οι σημερινοί αντίστοιχοί τους πανηγυρίζουν το ρόλο της A.I., “για πρώτη φορά τόσο καθοριστικό” στη διεξαγωγή του πολέμου. Από τα βάθη μιας μακαριότητας που για κάποιους με υψηλότερο IQ θα φαινόταν ύποπτη, μιλούν για ανατριχιαστικές ταχύτητες εντοπισμού και ακαριαίες αντιδράσεις σε αντίπαλα οπλικά συστήματα “πριν καν αυτά προλάβουν να χτυπήσουν”, για την επιδεξιότητα με την οποία χακάρονται / εξουδετερώνονται οι ιρανικές επικοινωνίες κοκ, όλα αυτά από μια A.I. πανταχούπαρούσα και επιτηρούσα, η …αποτελεσματικότητα της οποίας “εξαλείφει την αξία της ανθρώπινης ανάλυσης”.
Αυτό που κραυγαλέα απουσιάζει φυσικά απ’ τη δική τους ανάλυση είναι ο απώτερος στόχος μιας τεχνολογίας με τέτοιες δυνατότητες. Θα τους βοηθούσε ίσως μια στοιχειώδης γνώση της ιστορίας της A.I. και των σκοπών που τέθηκαν
από καταβολής της (mid-late ‘50s) : δημιουργία συστημάτων παρακολούθησης, συλλογής δεδομένων και χρησιμοποίησής τους για την πραγματοποίηση προβλέψεων, υπό την αιγίδα φυσικά του Πενταγώνου και της CIA. Αν αυτό, στο ξεκίνημα αφορούσε πληθυσμούς διάφορων rogue countries “εποχής” (Κορέα, Βιετνάμ, Κούβα…), άμεσα γινόταν αντιληπτό ότι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με μεγαλύτερη επιτυχία εναντίον αποσταθεροποιητικών δυνάμεων στο εσωτερικό της χώρας, και εν συνεχεία …σε ολόκληρο τον πληθυσμό.
Σήμερα : η “παραδοσιακή”, δεκαετιών ήδη, καμπάνια απόδοσης …εξωπραγματικών δυνατοτήτων στη νέα τεχνολογία, λαμβάνει αποφασιστική αναβάθμιση με τον ερχομό της A.I. στην κεντρική σκηνή. Η σκηνή, παρεμπιπτόντως , είναι πλέον
το πεδίο της μάχης, καθώς η θρησκευτική πίστη τίθεται σε διαπλοκή με το πανταχόθεν διαχεόμενο πολεμικό (το λες και σταυροφορικό) πνεύμα, επενδυόμενο σε “πατριωτικές” και “πολιτισμικές” αξίες – ποδοπατημένες πρώτιστα από εκείνους που τις επικαλούνται.
Σε ό,τι με αφορά, η δισκεδαστικότερη είδηση των τελευταίων ημερών είναι η παρακάτω (αναπαράγω από
Lifo:)

Περίπου 900 εργαζόμενοι των OpenAI και Google κάλεσαν, μέσω ανοιχτής επιστολής, τις διοικήσεις των εταιρειών να απορρίψουν οποιαδήποτε συνεργασία που θα οδηγούσε σε μαζική παρακολούθηση ή σε αυτόνομα οπλικά συστήματα χωρίς ανθρώπινο έλεγχο
Η OpenAI αναθεωρεί τη συμφωνία που υπέγραψε με το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας για την παροχή τεχνητής νοημοσύνης, μετά τις έντονες αντιδράσεις και τις ανησυχίες ότι η τεχνολογία της θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για μαζική παρακολούθηση εντός των ΗΠΑ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σαμ Άλτμαν, παραδέχθηκε ότι ο τρόπος με τον οποίο ανακοινώθηκε η συμφωνία «έμοιαζε ευκαιριακός και πρόχειρος», σημειώνοντας ότι η απόφαση ελήφθη βιαστικά μετά την απομάκρυνση της προηγούμενης αναδόχου εταιρείας, Anthropic, από το σχετικό συμβόλαιο του Πενταγώνου.
Σε μήνυμα προς τους εργαζομένους, ο Άλτμαν ανέφερε ότι η OpenAI «δεν θα έπρεπε να είχε σπεύσει» να ανακοινώσει τη συμφωνία και ότι τα ζητήματα που εγείρονται είναι «εξαιρετικά σύνθετα» και απαιτούν σαφή επικοινωνία.
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, η OpenAI διευκρίνισε ότι η τεχνολογία της δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μαζική επιτήρηση πολιτών εντός των ΗΠΑ ούτε για προγράμματα συλλογής δεδομένων από υπηρεσίες πληροφοριών. Ωστόσο, η εταιρεία δεν απέκλεισε τη συνεργασία με το Πεντάγωνο σε στρατιωτικές ή επιχειρησιακές εφαρμογές, επιμένοντας ότι θέτει συγκεκριμένες «κόκκινες γραμμές» μόνο ως προς την εγχώρια παρακολούθηση και τα αυτόνομα οπλικά συστήματα.


Το μόνο σενάριο που μπορώ να δω πίσω από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, αφορά στο
ξαναγράψιμο της ιστορίας, δια της διαγραφής του γνωστού, θεμελιώδους ρόλου της Google στην υπόθεση Surveillance Capitalism, ή του αντίστοιχου της Open A.I. στη συλλογή χαοτικών ποσοτήτων data ερήμην των “χρηστών”, απαραίτητων (των data) για τις αναβαθμίσεις των LLM της εταιρίας. Το αυτό φυσικά και για τις τηρούσες αιδήμονα σιωπή ανταγωνιστικές της.
“Παρεμπιπτόντως”, τα
data centers που ξεφυτρώνουν σαν γιγάντια μανιτάρια όπου Γης (κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά ακόμα και σε χώρες όπως η Ελλάδα) απαιτούν για τη λειτουργία τους …τρελές ποσότητες ενέργειας – υπολογίζεται ότι αυτή πλησιάζει το 40% της συνολικής κατανάλωσης πολιτειών όπως η Βιρτζίνια ή το Όρεγκον. Πράγμα που σημαίνει, δεν ξέρω πόσοι το θεωρούν παρηγοριά αυτό, ότι η γελοιότητα της …πράσινης μετάβασης μετατίθεται σε μέλλον μακρινό και απροσδιόριστο.

(Visited 243 times, 1 visits today)

Discover more from OANNES

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

40 Comments

    1. Oannes March 8, 2026 at 9:17 pm

      Sure!

      Reply
  1. stcigar March 8, 2026 at 7:29 pm

    Εντωμεταξύ διαπίστωσα ότι ακόμα και ο Alex Jones έχει στραφεί εναντίον του Τραμπ με αφορμή το Ιρανικό. Τελικά πρόκειται για χάσμα μεταξύ των MAGA supporters ή μεταξύ αυτών και του σιωνιστικού λόμπι?

    Reply
    1. Oannes March 8, 2026 at 9:23 pm

      Και μεταξύ των MAGA supporters υπάρχει χάσμα : μέρος αυτών αποτελούν οι περίφημοι “χριστιανοσιωνιστές” οι οποίοι είναι πολύ περισσότεροι και πολύ φανατικότεροι (σιωνιστές) από τους …Εβραίους του είδους.

      Reply
          1. stcigar March 8, 2026 at 10:17 pm

            Θα μπορούσε βέβαια να είναι και ΤΝ.

            Reply
            1. Oannes March 8, 2026 at 10:35 pm

              Όχι αληθινό είναι, το πραγματάκι έχει ξεφύγει.
              Το σλόγκαν που μου έχει κάτσει κάνα χρόνο τώρα για την περιγραφή της κατάστασης είναι “θεοκρατική τεχνοφεουδαρχία” : το σχήμα βολεύει τους τραμπικούς στοχεύοντας ταυτόχρονα τους “άθεους”, ένα είδος ταλιμπάν της επιστήμης με όλα τα γνωρίσματα εκείνων (αμορφωσιάς included) αλλά και τους πανίσχυρους στο θρησκευτικό φανατισμό τους μουσουλμάνους. Από “στρατηγικής άποψης” είναι ευφυές θα έλεγα. Για να μην πω ότι είναι και, ως (“στρατηγική” πάντα) επιλογή, μονόδρομος.

              Reply
              1. stcigar March 8, 2026 at 10:54 pm

                Πλάκα έχουν πάντως κάποια σχόλια κάτω από το βίντεο του στυλ “Is this an outtake from The Exorcist?” κλπ. Γενικότερα όμως έχει ξεφύγει το πράγμα. Σκέφτομαι πόσο προφητικό τελικά ήταν ένα διαφημιστικό της Ralph Records (των Residents) που είχε πέσει προ δεκαπενταετίας περίπου στην αντίληψή μου: “Buy now! Don’t save your money for a rainy day!”😁

                Reply
    2. Oannes March 8, 2026 at 9:27 pm

      Ο AJ πάντως δεν έχει στραφεί συνολικά εναντίον, προσπαθεί κάπως να ισορροπεί τα πράγματα ανάμεσα στο ιρανικό κόλπο και διάφορα “καλά” του Τραμπάκουλα.
      Μη όντας κάτοικος ΗΠΑ δεν μπορώ να έχω σοβαρή άποψη για τα δεύτερα. Ο Alex πάντως εξακολουθεί ακόμα και μετά από τόσα χρόνια να μου φαίνεται, αν όχι 100%, τουλάχιστον αρκετά εμπιστεύσιμος.

      Reply
      1. stcigar March 9, 2026 at 6:36 am

        Ομολογουμένως εκπλήσσομαι που δεν προσπαθούν όλοι αυτοί να δικαιολογήσουν για δισεκατομμυριοστή φορά τις μαλακίες του Τραμπ, δεδομένου μάλιστα ότι ευθύνονται όσο κανένας για την επανεκλογή του. Λίγο αργά το θυμήθηκαν βέβαια.

        Reply
        1. stcigar March 9, 2026 at 6:42 am

          Προσωπικά δεν με πείθει το στυλ του εξαπατημένου. Μια χαρά ήξεραν τι ψήφισαν. Στην καλύτερη περίπτωση αποτελεί μια κραυγή του τύπου “what have I done?”.

          Reply
          1. stcigar March 9, 2026 at 6:52 am

            Ίσως περίμεναν ότι θα έμενε και αυτή τη φορά στα λόγια. Ή ότι θα τον είχαν του χεριού τους. Ή ότι ο εναγκαλισμός του με τους κομπιουτεράδες και τους εβραίους ήταν απλά ευκαιριακός.

            Reply
            1. stcigar March 9, 2026 at 7:08 am

              Τέλος πάντων ο Τραμπ 2.1 2026 edition αποτέλεσε μια δυσάρεστη έκπληξη ακόμα και για όσους – όπως εγώ – ήταν ήδη αρνητικά διατεθειμένοι πριν ακόμα επανεκλεγεί. Τίποτα δεν είναι τόσο κακό που να μην μπορεί να γίνει ακόμα χειρότερο, που έλεγε κι ο φίλος μου ο.. Steve Bannon.

              Reply
              1. Oannes March 9, 2026 at 11:09 am

                Να πω το κρίμα μου, αρχίζω να μην αισθάνομαι τόσο άνετα εκφέροντας άποψη για θέματα που δεν κατέχω στη λεπτομέρεια και των οποίων αγνοώ σε ένα βαθμό το background.* Δεν μπορώ πχ. να ξέρω τι είδους σχέδια / κινήσεις των …Ιρανών ή των Κινέζων puppet masters έχουν υποπέσει στην αντίληψη κάποιων, και βάσει τι είδους ανάλυσης αποφασίζουν αποφασίζουν να (μη) χτυπήσουν και πότε. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να …αντιτίθεμαι στην ιδέα του πολέμου από ανθρωπιστικό καθήκον – και πέραν αυτού, βλέποντας την προοπτική πλημμυρίσματος της “χώρας” με literally εκατομμύρια …literally προσφύγων. Χώρια το impact στις τιμές που έχει αρχίσει να διακρίνεται.
                Ένα σενάριο πχ βάσει του οποίου κάποιοι στρατηγικοί εγκέφαλοι διαβλέπουν αναπόδραστες εξελίξεις, τις οποίες αν δεν προλάβουν …τώρα ας πούμε, θα υποστούν αργότερα, δε μου φαίνεται να μπορεί να αποκλεισθεί.

                * Για να μη παρεξηγούμεθα, δεν τα εννοώ όλα αυτά σε σύγκριση με διάφορους επαγγελματίες δημοσιολογούντες (“δημοσιογράφους” αλλά και “ειδικούς” κατά πλειονότητα). Από τους περισσότερους από αυτούς έχω de facto καλύτερη εικόνα (μπορεί να ακούγεται …αλαζονικό αυτό αλλά *x/μου).
                Απλώς όσο περισσότερο διαβάζεις / ασχολείσαι, τόσο περισσότερο συνειδητοποιείς πόσα σου διαφεύγουν.

                Reply
                1. stcigar March 9, 2026 at 11:19 am

                  Το συγκεκριμένο ζήτημα πάντως δεν χρειάζεται ιδιαίτερες γνώσεις ή διορατικότητα. Όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν πρόκειται να βγει σε καλό για κανένα. Με την εξαίρεση φυσικά του Τραμπ και του Νετανιάχου που απλά δεν τους νοιάζει.

                  Reply
                  1. Oannes March 9, 2026 at 11:46 am

                    Συμφωνώ για το ότι δε θα βγει σε καλό, άσχετα αν αισθάνομαι ότι δεν έχω την πλήρη εικόνα, εξ ου κρατάω μια πισινή.
                    Το στοιχείο που ενοποιεί πάντως προς μεγάλη μου απογοήτευση τους πάντες, είναι η σωτηρολογικού τύπου πίστη στην παντοδυναμία της A.I. Δεν ξέρω πόσοι από αυτούς αγνοούν ότι αυτό στο οποίο προσβλέπουν ως μέσο για την επικράτησή τους, η οποία αποτελεί και καλά “τελικό ζητούμενο” …είναι το ίδιο το τελικό ζητούμενο. Και ότι ο ευνοούμενος, αν υπάρχει καν τέτοιος, δεν είναι πάντως οι ίδιοι.

                    Reply
                    1. stcigar March 9, 2026 at 11:52 am

                      Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο η ΤΝ καθεαυτήν όσο το γεγονός ότι τίθεται στην υπηρεσία των βλακών. Το ίδιο δηλαδή που συνέβαινε ανέκαθεν και με την ανθρώπινη νοημοσύνη.

                    2. Oannes March 9, 2026 at 12:12 pm

                      Δε νομίζω ότι υπάρχει κάτι σαν “ουδέτερο εργαλείο”. Εκείνος που το παραγγέλει, εκείνος που το πληρώνει (και είναι δεδομένο ότι η ΤΝ ξεκίνησε ως πρόγραμμα της ARPA – μετέπειτα DARPA – δηλαδή του αμερικάνικου Πενταγώνου) το κάνει όχι φυσικά “για το καλό της ανθρωπότητας”, αλλά δι’ ίδιον όφελος.
                      Εν ολίγοις στη συγκεκριμένη (μόνο;) περίπτωση οι “βλάκες”, βλ. high IQ idiots, βρίσκονται πίσω απ’ το project ως γενεσιουργός αιτία / κινητήριος δύναμή του.

                  2. Oannes March 9, 2026 at 12:01 pm

                    Είναι γνωστό από την ιστορία ότι το πλήθος βρισκόταν πάντα σε μακάρια άγνοια ως προς τα “πως” και τα “γιατί” των εκάστοτε πολιτικών – εκστρατειών, πολεμικών συρράξεων etc συμπεριλαμβανομένων. Λίγο περίεργο δεν ακούγεται σε μια εποχή όπως αυτή εδώ, με την εξουσία ικανή να σε παρακολουθεί step by step ακόμα και αν βρίσκεσαι εκτός wi-fi ας πούμε, και με εν γένει δυνατότητες όπως αυτές που αποκαλύφθηκαν εν καιρώ “πανδημίας”, να αφήνει το πλήθος (εμάς) να βλέπει τη Μεγάλη Εικόνα της υποθέσεως; έτσι, just like that?
                    Το γεωπολιτικό γαϊτανάκι των τηλε-ειδικών πώς λειτουργεί ακριβώς; Καθορίζουμε κατ’ αρχήν ένα θέμα ως νάμπερ θέμα παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Απ’ τη στιγμή που όλος ο πλανήτης εστιάζει σ’ αυτό, δεν έχει επλογή από το να απορροφά άπληστα ό,τι μαλακία διαβάζεται / ακούγεται σε podcasts, εναλλακτικά και mainstream media. Το ότι το 99% των γραφόμενων / λεγόμενων είναι όντως μαλακίες, δεν έχει καμία σημασία, γιατί περί υπνωτισμού πρόκειται.

                    Reply
                    1. stcigar March 9, 2026 at 12:10 pm

                      Η άποψή μου είναι ότι αυτό που λέμε “big picture” είτε δεν πραγματώνεται ποτέ (λόγω κακού υπολογισμού) είτε, όταν πραγματώνεται, απλώνεται σύντομα φαρδύ πλατύ και μέρα μεσημέρι σε πάγκοινη θέα. Στη δεύτερη περίπτωση – αυτή δηλαδή που μας ενδιαφέρει – το μόνο που προσφέρουν οι βαθυστόχαστες αναλύσεις είναι να συσκοτίζουν ακριβώς αυτή την τελευταία.

                    2. Oannes March 9, 2026 at 12:42 pm

                      Δε μιλάω για big picture – ολοκλήρωση ενός σχεδίου, αλλά για το big picture που αποτελεί το ίδιο το σχέδιο, επιμέρους φάσεις του οποίου μπορούν να εκληφθούν ως ολοκλήρωση του. Το πρόβλημα με τις “βαθυστόχαστες” αναλύσεις είναι ότι ακόμα και στις (σπανιώτατες) περιπτώσεις που είναι όντως βαθυστόχαστες, ή και απλώς λογικές, πάσχουν από ανεπάρκεια δεδομένων.

            2. Oannes March 9, 2026 at 11:27 am

              Ως προς τη δυσάρεστη έκπληξη για τον Τραμπ, συμφωνώ και επαυξάνω, εννοείται. Και μετά βεβαιότητος.
              Είναι σαφές ότι εξυπηρετεί τα σχέδια του “Μεγάλου Ισραήλ” δια της ενεργοποιήσεως των γνωστών (σε όσους ασχολούνται) εσχατολογικών θεωριών εβραϊκής / χριστιναοσιωνιστικής εκπορεύσεως. Ο “πολύς” Pete Hegseth, έχει αναφερθεί σε τελείως ανύποτη στιγμή (πρώτη θητεία Trump) στην ανοικοδόμηση του Τρίτου Ναού. Πράγμα που, παρεμπιπτόντως, ισοδυναμεί με καταστροφή του Τεμένους Αλ – Άκσα που βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς σημείο (Όρος του Ναού). Η ανέγερση του Ναού θα γίνει στα ερείπιά του. Ως προς το τι επακολουθεί αυτής, δε χρειάζεται “γεωπολιτικός εγκέγαλος” για την εκτίμησή του.

              Reply
              1. stcigar March 9, 2026 at 11:49 am

                Το μόνο καλό για μένα είναι ότι δεν έχω πλέον αυτοκίνητο και ως εκ τούτου δεν ανησυχώ για την τιμή της βενζίνης. Κάτι αντίστοιχο με το “ευτυχώς που δεν έχω δουλειά, γιατί αλλιώς θα έμενα άνεργος” που έλεγα όταν βγήκα off λόγω προβλήματος υγείας. Ή με το γνωστό “δε με νοιάζει, μέχρι τότε θα έχω πεθάνει” που λέμε κάποια στιγμή όλοι μας.

                Reply
  2. stcigar March 9, 2026 at 12:54 pm

    Το “insufficient data” δεν αποτελεί απαραίτητα πρόβλημα – και οπωσδήποτε όχι μεγαλύτερο από το “κακό άπειρο”. Άλλος βλέπει ένα και καταλαβαίνει δέκα και άλλος βλέπει δέκα και καταλαβαίνει ένα. Εξ ου και ο κατά Lakatos ορισμός της “επιστήμης” ως διαδικασίας επιτυχών προβλέψεων. Το γεγονός ότι στη χώρα μας τουλάχιστον είθισται να τιμώνται ως “προφήτες” αυτοί ακριβώς που πέφτουν μέσα – λέμε τώρα – μία στις τόσες και όχι αυτοί που πέφτουν έξω μία στις τόσες, αποτελεί κατά τη γνώμη μου απόδειξη ότι το τελευταίο που μας ενδιαφέρει ως λαό είναι η αλήθεια.

    Reply
    1. Oannes March 9, 2026 at 1:30 pm

      Εντάξει δεν εννοώ …περιφερειακά δεδομένα. Από κει και πέρα νομίζω ότι ως προφήτες (και όχι μόνο), στη χώρα μας (και όχι μόνο), τιμώνται όσοι προβάλλονται συχνότερο ως τέτοιοι, ανεξαρτήτως αξίας. Το παν είναι θέμα συχνότητας, επανάληψης, δηλ. εν τέλει, ξανά, υπνωτισμού.

      Reply
      1. stcigar March 9, 2026 at 1:48 pm

        Δεν είναι μόνον αυτό. Σε περίπτωση που εμφανιζόταν κάποιος πραγματικός “προφήτης” – λέμε τώρα – η αντίδραση του “κόσμου” θα κυμαινόταν στην καλύτερη περίπτωση μεταξύ δυσπιστίας και φόβου. Το fake είναι πάντοτε πιο ασφαλές. Φαντάσου για παράδειγμα όλοι αυτοί που αυτοχαρακτηρίζονται σήμερα ως χριστιανοί να μάθαιναν ότι ο Θεός τους είναι πραγματικός και ότι εννοεί κατά γράμμα την κάθε του λέξη. Φανατικοί άθεοι από την επόμενη κιόλας μέρα!

        Reply
        1. stcigar March 9, 2026 at 2:06 pm

          Εντάξει όλο και κάποιος καλόπιστος θα βρισκόταν. Γενικά όμως το ψέμα είναι πιο δημιουργικό και αφήνει μια αίσθηση ελευθερίας. Η αλήθεια είναι στην καλύτερη περίπτωση βαρετή και καταπιεστική.

          Reply
          1. Oannes March 9, 2026 at 2:49 pm

            Συμφωνώ, με την (ταοΪστικού τύπου 🤪) αίρεση ότι όταν λέμε “αλήθεια” δεν εννοούμε κάτι που το βλέπουμε μπροστά μας με την πινακίδα “εδώ αλήθεια”, αλλά για ένα τρόπο, ένα …μονοπάτι. Και με τη (δική μου) αίρεση ότι είναι λιγότερο βαρετή και περισσότερο καταπιεστική, as in εφιαλτική.

            Reply
            1. stcigar March 9, 2026 at 3:28 pm

              Πρέπει να υπάρχει σοβαρός λόγος που ζούμε ως επί το πλείστον μέσα στο ψέμα. Δεν μπορεί να είναι απλή αδυναμία ή σύμπτωση. Πόσο μάλλον που το κόλπο σε γενικές γραμμές λειτουργεί.

              Reply
              1. Oannes March 9, 2026 at 4:18 pm

                Όντως, αλλά μη ξεχνάς και το άλλο (από το μεγαλούργημα The Osterman Weekend του Peckinpah) : The truth is just a lie that hasn’t been found out. In other words: πότε ακριβώς είναι κανείς σίγουρος ότι αυτό που αντικρύζει είναι, “επιτέλους”, η αλήθεια;
                Μπορεί αυτό που λες “αδυναμία” να είναι ένα είδος γενικότερης ανάγκης. Imho : ανάγκης μετατροπής της ζωής σε “ιστορία”. Δια της επιστρατεύσεως / καταχρήσεως ενός μέσου εφευρεμένου για πρακτικούς (επικοινωνιακούς) λόγους.

                Reply
                1. stcigar March 9, 2026 at 6:39 pm

                  Σίγουρα. Εξ ου και ο “βαρετός” χαρακτήρας της αλήθειας. Άσε που υπάρχει πάντα και η εκδοχή της πραγματικότητας ως ψευδαίσθησης, οπότε το ψέμα πηγάζει από την ίδια τη φύση της τελευταίας!

                  Reply
                  1. Oannes March 9, 2026 at 8:52 pm

                    “Επιστρέφοντας στην επκαιρότητα”, το πιο διασκεδαστικό στοιχείο αυτής των τελευταίων ημερών αφορά στους δημοσιογράφους / αναλυτές που πανηγυρίζουν για την αποφασιστικότητα της “ελληνικής κυβέρνησης”, την κίνηση ματ με την οποία …έσυρε τους Ευρωπαίους να στείλουν κι αυτοί ενιχύσεις, την αποθέωση που γνωρίζουμε στα ξένα (σόσιαλ) μίντια, το βαρύ αποτύπωμά μας στη διεθνή σκηνή κοκ, όλα αυτά …literally.
                    Για μια κίνηση (στην Κύπρο) που βοά ότι έγινε κατόπιν απλού τηλεφωνήματος της Κίμπερλι (αν πήρε η ίδια και όχι η γραμματέας της)
                    Υποθέτει δηλ. κανείς ότι έτσι και αποκτούσε την παραμικρή υποψία “διεθνούς κύρους” η Ελλάδα, οι τύποι θα άρχιζαν να κυκλοφορύν ντυμένοι Μεγαλέξανδροι.

                    Reply
                    1. stcigar March 9, 2026 at 9:16 pm

                      Έχει και τα καλά του να εκτελείς απλώς άνωθεν εντολές. Μηδέν σκέψη, μηδέν ευθύνη και πάντα στη σωστή πλευρά της ιστορίας. Εκ πρώτης όψεως πάντως δεν είναι κακό να ξεσκουριάσουν λίγο οι καραβάναδες μας, να παρουσιαστούμε ως “δύναμη σταθερότητας” και τα σχετικά στη γύρω περιοχή και να πουλήσουμε μούρη στην Τουρκία. Συμφωνώ απόλυτα εννοείται ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι σχεδιάζεται πίσω από την πλάτη μας, γιαυτό και αποφεύγω προς το παρόν τις μεσομακροπρόθεσμες προβλέψεις. Anyway ήμουν στη θέση του Κινέζου θα προετοιμαζόμουν πυρετωδώς για ολοκληρωτικό πόλεμο με τις ΗΠΑ. Just in case.

                    2. Oannes March 9, 2026 at 10:01 pm

                      Τις συγκεκριμένες εντολές καλά κάνουν και τις εκτελούν, εννοείται. Απλώς, ξέροντας τον Κούλη, είναι δεδομένο το πού θα μπει η μούρη έτσι και αλλάξουν πάλι τα σχέδια και ο ρόλος “μας”.

  3. stcigar March 9, 2026 at 9:24 pm

    ..και είμαι σίγουρος ότι αυτό ακριβώς κάνει ο Xi που τις προάλλες καρατόμησε “απρόσμενα” την ηγεσία του στρατού. Μπορεί να στηρίζονται στη σοφία του Σουν Τζου γενικά οι Κινέζοι, καλού κακού όμως θα έχουν μελετήσει και Θουκυδίδη.

    Reply
    1. stcigar March 9, 2026 at 10:04 pm

      Όπως έχω επισημάνει επανειλημμένα, η θεωρία του συντριπτικού πρώτου χτυπήματος μπάζει ποικιλοτρόπως τόσο από ηθικής (που δεν είναι ασήμαντο πρακτικά) όσο και από καθαρά πρακτικής απόψεως. Η θεωρία του δεύτερου και τελευταίου όχι και τόσο. Πόσο μάλλον που στην περίπτωση μιας πυρηνικής εκμηδένισης των “μόνοι μας εναντίον όλων” Ηνωμένων Πολιτειών” δεν θα υπάρχει κανένας για να διαμαρτυρηθεί.

      Reply
      1. stcigar March 9, 2026 at 10:30 pm

        Όταν λέω “δεύτερου” εννοώ φυσικά πρώτου από την άλλη πλευρά. Υπόψιν ότι κάθε σοβαρή στρατιωτικά χώρα είναι στο μέτρο του δυνατού προετοιμασμένη για ένα πρώτο συντριπτικό χτύπημα του εχθρού. Δεν συμβαίνει απαραίτητα το ίδιο και με το θέμα των αντιποίνων. Πόσο μάλλον στην περίπτωσή ενός δυνητικά πηρυνικού πολέμου που – δημόσια τουλάχιστον – δεν έχει μελετηθεί επαρκώς θεωρητικά.

        Reply
        1. stcigar March 9, 2026 at 10:44 pm

          Δεν είναι απαραίτητο πάντως ένας πυρηνικός “Τρίτος Παγκόσμιος” να σημάνει το “τέλος του κόσμου”. Απλά το θέμα παραείναι μακάβριο για μια σοβαρή δημόσια συζήτηση. Όχι ότι αποκλείεται “πίσω από κλειστές πόρτες” να έχει συζητηθεί εκτενώς.

          Reply
          1. stcigar March 9, 2026 at 10:55 pm

            Ή μπορεί να έχουν αναθέσει την όλη “συζήτηση” σε κάποια military grade AI χωρίς ηθικές αναστολές και ιδεολογικές παρωπίδες.

            Reply

Leave a Reply