ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ CAPTAIN JERK, WED-19022020-0930 ΛΟΑΤΚΙ ΚΙΝΤ

Το ζήτημα που τίθεται στον ανωτέρω ποιητικό μονόλογο είναι σημαντικό. Πρόκειται για την κατάσταση που βιώνει κάποιος κάθε φορά που χρειάζεται ένα κούρεμα: σ’ αυτή την κοινωνία που άλλο δεν κάνει από το να χωρίζει τους ανθρώπους σε άνδρες και γυναίκες, χωρίς ανεκτικότητα για όσους δεν ταιριάζουν στις νόρμες της, είναι δύσκολο να έχεις το κούρεμα που εσύ θέλεις… Οι options είναι ασφυκτικά περιορισμένες στην στερεοτυπικά “θηλυκή” ατμόσφαιρα ενός κομμωτηρίου, και στην εξ ίσου στερεοτυπικά “αρσενική” ατμόσφαιρα ενός μπαρμπεράδικου. Αλλά το πιο ενοχλητικό είναι ότι, κάποια στιγμή, αναπόφευκτα, όντας στην πολυθρόνα, ο επαγγελματίας θα σε ρωτήσει: είσαι αγόρι; είσαι κορίτσι; είσαι trans, ή gay; Κάποιες φορές θα πεις κάποια …συμβατικά πράγματα για να τον κάνεις να νιώσει καλά, αλλά πόσο σωστό είναι να σε ρωτάει κάποιος το φύλο σου προκειμένου να σε κουρέψει; και πόσο καταπιεστικό γίνεται το δίλημμα όταν γνωρίζεις ότι οι τιμές είναι …υψηλότερες για τις γυναίκες;
Οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται άνετα μ’ αυτό τον διαχωρισμό [=σε άνδρες και γυναίκες]. Αλλά …θα υπήρχαν τόσες δυνατότητες, αν περιορίζαμε λίγο τις προκαταλήψεις μας… Εντάξει, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πρόοδος, υπάρχουν πια drag queens στην τηλεόραση, gay celebrities, oρμόνες, εγχειρήσεις… Όμως, ακόμα και τώρα, πολύ συχνά, βρίσκεσαι να προσπαθείς να αποφασίσεις ποιο απ’ τα δυο σύμβολα του WC σου ταιριάζει…

Ο λόγος που κάνει ενδιαφέροντα τον παραπάνω μονόλογο είναι διπλός: πρώτον, μπορεί το τυπάκι είναι χαμένο στο διάστημα, μπορεί να μην καταλαβαίνει ότι έρχεται να μας “σώσει” από το διαχωρισμό μας σε 2 φύλα, χωρίζοντάς μας σε …64 [αν θυμάμαι καλά τον αριθμό των φύλων που επικαλείται η ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα]. Αυτά όμως δεν σημαίνουν ότι είναι και ηλίθιο. ΔΕΝ φαίνεται να είναι, και αυτό κάνει την κατάσταση ακόμα πιο περίπλοκη.
Δεύτερος λόγος και βασικότερος, είναι τo “μέσο” που παρέχει βήμα σ’ αυτόν και τους υπόλοιπους εκπρόσωπους των loud minorities.
Πρόκειται για την “βραβευμένη” ψηφιακή πλατφόρμα THE SOCIAL του BBC. Σκοπός της η υποστήριξη νέων δημιουργικών ταλέντων όπως ο κυριούλης, που αποστολή έχει να μεταφέρει τη δική του σύγχυση σε όλους τους γύρω του.

3
(Visited 28 times, 1 visits today)

Leave a Reply