“Ο Έλον Μασκ ανέβασε μια λέξη στα ελληνικά και τα σχόλια πήραν φωτιά”… *
“Η ανάρτησή του στα ελληνικά προκάλεσε χαμό στο Twitter”
“Δυο παίκτριες αποχώρησαν και στο Twitter έγινε ο κακός χαμός”
“Σάλος στο Twitter για το προσκύνημα στην παντόφλα του Αγίου Σπυρίδωνα”.
“Πάρτι στο Twitter για το προσκύνημα της ιερής παντόφλας”
“GNTM: Χαμός στο Twitter – “Επειδή τόλμησες να μου αντιμιλήσεις …”
Ερώτηση : τίποτα φυσιολογικό γίνεται ποτέ “στο Twitter”;
Μήπως η νέα κανονικότητα έχει εγκατασταθεί δεκαετίες τώρα, και δεν αφορά σε ιούς και εμβόλια;
Πόσο νορμάλ φαντάζει η ζωή μιας “κοινότητας” όπου επικρατεί “κακός χαμός” …24/7;
Όταν αυτή η “κοινότητα” αφορά ένα ολόκληρο πλανήτη, υπάρχει ποτέ στιγμή που δεν προκύπτει, κάπου, μια είδηση – αφορμή για τον “κακό χαμό”;
Η λειτουργία των social media αποτελεί λογική προέκταση εκείνης των παραδοσιακών media, συν το δέλεαρ – άλλοθι της διαδραστικότητας. Αν τα παραδοσιακά εξακολουθούν να εφοδιάζουν τον πολίτη με πρότυπα – πατρόν, στα social τη διαδικασία αναλαμβάνει ο πολίτης – influencer.
Η διαδικασία αφορά σε μια κατευθυνόμενα διαστρεβλωτική πρόσληψη της πραγματικότητας, και στη συσκευασία της προσλαμβανόμενης ψευδοπραγματικότητας ως προϊόντος. Προϋπόθεση για την πώληση του προϊόντος είναι η παρουσίασή του ως “απίστευτου”, “συγκλονιστικού” κοκ. εκ μέρους του πωλητή – μέσου. Χωρίς καμιά, εννοείται, υποχρέωση αντιστοίχισης λόγων και γεγονότων.
Ισχύει και εδώ ότι και στον έρωτα : “όλα επιτρέπονται”.
* Η λέξη που προκάλεσε …χαμό στο Twitter είναι, ειρωνικότατα, μια λέξη στους νοηματικούς του αντίποδες : “διαλεκτική”.
Μπαίνω στον πειρασμό, μισο-αστεία μισο-σοβαρά, να πιστέψω ότι η επιλογή της γλώσσας οφειλόταν στο ότι ο EM διάβασε τις προχτεσινές αναλύσεις, εδώ και εδώ γύρω από την αντιφατικότητα των τοποθετήσεών του.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Παρεμπιπτόντως το ζήτημα της διαδικτυακής αλλά και γενικότερης παρακολούθησης έχει κατά τη γνώμη μου υποτιμηθεί εγκληματικά. Λίγο ακόμα να ολισθήσει προς το αυταρχικότερο το “δημοκρατικό” μας πολίτευμα και οι παραγεμισμένοι με τις πιο απίθανες πληροφορίες φάκελοι του καθενός από μας θα βρεθούν ξαφνικά πρόχειροι στο έλεος του πρώτου τυχόντα με τις φυλακές και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης να διαφημίζουν χαμογελώντας “open all night”😁
Δεν είναι σαν τη Βόρεια Κορέα ή την Κίνα – για να παραθέσω δυο παραδείγματα του σύγχρονου εξαποδώ – που γνωρίζεις εξαρχής πως ό,τι και να πεις “θα χρησιμοποιηθεί εναντίον σου”, οπότε κάνεις χρήση του “δικαιώματος να μη μιλήσεις”. Όχι, σε μας ωθείσαι να πιστεύεις πως μπορείς να λες ό,τι σου κατέβει στο κεφάλι and get away with it. Όσο για κάτι περίεργες εκφράσεις του τύπου scripta manet – it’s all greek to me!!
“Και τι θα πρέπει να κάνουμε, να το βουλώσουμε?” Ο Χάιντεγκερ υποστήριζε προς στα τέλη του βίου του ότι αυτό που ονόμαζε “άλλη σκέψη” θα μπορούσε αρχικά – “και ως επί το πλείστον” για να θυμηθούμε το Είναι και Χρόνος – να κοινοποιηθεί σε κάποιο βαθμό μόνο μέσω της προσωπικής επαφής – αυτού δηλαδή που ο Πλάτωνας ονόμαζε διαλεκτική.