Αποσπάσματα από την εξαιρετική μουσική που ο, όχι γνωστός όσο θα έπρεπε, κινηματογραφικός συνθέτης Ronald Stein έγραψε για την ταινία του Roger Corman “The Last Woman On Earth” του 1960. Αξίζει να δώσει κανείς ιδιαίτερη βάση στον σοφιστικέ αισθησιασμό του πρώτου θέματος – μουσική των τίτλων.
Excerpts from the excellent music the film composer Ronald Stein [not as known as he ought to be] wrote for Roger Corman’s 1960 film “The Last Woman On Earth.” It’s worth paying attention in particular to the sophisticated lusciousness of the first theme – the music of the titles.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Καποιες b movies εχουν πραγματικα δυσαναλογα καλη μουσικη για το status τους ! Επεσα ας πουμε τυχαια , κανοντας περιηγηση στο discogs . σε κατι απιθανα soundtrack απο καποιες ιταλικες και γαλλικες giallo /sexohorror/ softporn ταινιες των 60s και 70s κι εμεινα καγκελο ! Το ιδιο μπορει να συμβαινει και με την μουσικη καποιων ταινιων της “χρυσης εποχης” του ελληνικου κιν/φου που δεν της δωσαμε ιδιαιτερη σημασια ..
Ως προς το πρώτο συμφωνώ, επαυξάνω, και σκοπεύω να ανεβάσω μπόλικο πράμα από τέτοιες ταινίες όπως και από διάφορα sci fi και horror που είναι τα αγαπημένα μου.
Ως προς τη “χρυσή εποχή”, έχω δώσει την δέουσα σημασία και υπάρχει όντως αξιόλογο stuff. Στο κάτω κάτω μόνο ο Χατζιδάκις έχει γράψει μουσική για καμιά 80ριά ταινίες απ’ ότι θυμάμαι. Και ο Πλέσσας έχει κατά καιρούς, τηρουμένων των αναλογιών, “μεγαλουργήσει”, και ο κυρ-Ξαρχάκος και άλλοι. Δεν μιλάω για σπουδαία μουσική [δυστυχώς, και κατά την άποψή μου πάντα] αλλά για παρασάγγας ανώτερη από το επίπεδο της σκηνοθεσίας και της ηθοποίας.
Mα δεν μιλαω κι εγω γι αριστουργηματα , ειτε για τα ευρωπαικα ειτε και καποια δικα μας . Απλα υπηρχε συχνα μια αλφα ποιοτητα και κυριως ηταν καμωμενα απο αληθινους μουσικους και ορχηστρες. Τωρα , υποθετω , δουλευει κομπιουτερ στο φουλ στην συνθεση..Κι απορω δηλαδη που βρισκανε χρηματα αυτες οι δευτερης διαλογης παραγωγες και πληρωνανε τους μουσικους !. Μαλλον δουλευανε για τρεις κι εξηντα οι ανθρωποι . Δεν μπορω , ας πουμε , να φανταστω τον R. CORMAN ,που προσπαθουσε να βγαλει απ την μυγα ξυγκι για να γυρισει τις ταινιες , να χρυσοπληρωνει τον Roland Stein και την ορχηστρα του , οσο καλη κι αν ηταν η μουσικη τους ..
Τα αμερικάνικα / ευρωπαϊκά soundtracks των ’60s,’70s περιέχουν συχνά σπουδαία μουσική, εν πάση περιπτώσει απέχουν παρασάγγας από τα δικά μας. Δεν μπορώ να διακρίνω άλλο λόγο γι’ αυτό πέραν του ότι, απλούστατα, επρόκειτο για πιο ταλαντούχους και πιο ενημερωμένους συνθέτες. Τα όποια χρήματα έπαιρναν δεν θα μπορούσαν να εκμαιεύσουν ταλέντο και έμπνευση εκ του μη όντος.
Στο Ellada ο πολιτισμός διακινήθηκε πάντα σχεδόν από θλιβερές, έως το πολύ χρυσές μετριότητες.
Και δεν εννοώ μόνο τα τελευταία χρόνια. Και μόνο το ότι συνθέτες όπως ο Θεοδωράκης ή ο Χατζιδάκις χαρακτηρίζονται “μεγαλοφυίες” δείχνει τη σχέση μας με την αίσθηση του μέτρου και με την ίδια την τέχνη συνακόλουθα.
Amazing!!!
Great music, for an almost okay B film.
Corman was a unique film maker. I wonder if he paid Ronald Stein? Lol!
Was this Ronald Stein’s first soundtrack?
Ronald Stein was “specialized” in low budget films, mostly sci-fi & horror [I find this stuff from the ’50s and the ’60s, highly amusing – not exactly as “works of art”, but …amusing anyway].
I’ve seen almost every one of the numerous films he’s written music for, and I intent to post plenty of that.
Thank you!
Definitely amusing!
He sure is in a league beyond B films/horror.
I look forward to hearing more! Thank you!
…Last Woman In The World [1960] was not his first soundtrack. He begun his career in the middle ’50s.
Thank you!
Your article helped me a lot, thanks for the information. I also like your blog theme, can you tell me how you did it?