Στο CRETALIVE NEWS, κάτω από τη βινιέτα …”ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ”, αναμένει τον ταλαιπωρημένο σέρφερ η παρακάτω είδηση. Μεταφέρω το κείμενο αυτούσιο, τονίζοντας κάποια σημεία. Δεν φέρω ευθύνη για τα ελληνικά στα οποία είναι διατυπωμένο και ελπίζω να μην κατηγορηθώ για ρητορική μίσους γι’ αυτή την τελευταία μου φράση:
To Twitter ξεκινά καμπάνια εναντίον συγκεκριμένων μορφών ρητορικής του μίσους – η πολιτική εναντίον της ρητορικής του μίσους ξεκίνησε από τα θρησκευτικά ζητήματα
Το Twitter αποφάσισε να προχωρήσει στη διαγραφή περιεχομένου που διαδίδει ιδέες που προκαλούν διακρίσεις σε ζητήματα ηλικίας, αναπηρίας, ασθενειών.
Ήδη από πέρυσι, το Twitter έχει ξεκινήσει μία καμπάνια εναντίον της ρητορικής του μίσους απέναντι σε όλες τις θρησκείες, προκειμένου να εξαλείψει φαινόμενα ρατσισμού, διασποράς ψευδών ειδήσεων και άλλων παρόμοιων φαινομένων.
Η πολιτική εναντίον της ρητορικής του μίσους ξεκίνησε από τα θρησκευτικά ζητήματα, ενώ τώρα το κοινωνικό δίκτυο ανακοίνωσε ότι αλλάζει περαιτέρω τους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των υπηρεσιών του, έτσι ώστε να μην γίνονται διακρίσεις ή λεκτικές επιθέσεις σε χρήστες με βάση την ηλικία, τις ειδικές ανάγκες και τις αναπηρίες ή κάποια μορφή ασθένειας.
Εάν ένας χρήστης του Twitter εντοπίσει και κάνει αναφορά σε κάποιο σχόλιο που προωθεί τη ρητορική του μίσους, το κοινωνικό δίκτυο θα αναλάβει τη διαγραφή του, χωρίς, όμως, να προβαίνει στη διαγραφή κάποιου προφίλ. Το Twitter έκανε μία μεγάλη έρευνα το 2018 για το τι θα έπρεπε να αλλάξει στην πολιτική του και εκεί εντόπισε την ανάγκη να καταστήσει πιο σαφή την πολιτική του απέναντι σε τέτοια φαινόμενα που το χρησιμοποιούν για την προώθηση μηνυμάτων που προκαλούν διακρίσεις ή υποκρύπτουν ρατσιστικές ιδέες.
Το Twitter σημειώνει ότι θα εργαστεί από κοινού με μια ομάδα ειδικών για το πώς θα πρέπει να προσεγγίζει φαινόμενα ρατσισμού ή φυλετικών διακρίσεων. Μέχρι στιγμής το κοινωνικό δίκτυο αναφέρει ότι έχει καταφέρει να εντοπίσει, αλλά και να απομακρύνει με επιτυχία περίπου το 50% των tweets που θεωρεί ότι ανήκουν στην κατηγορία της προώθησης της ρητορικής του μίσους.
Οι αναφορές του Twitter κάνουν λόγο για επιτυχημένη στρατηγική που έχει εφαρμόσει το ίδιο, χωρίς τη βοήθεια και συμμετοχή των χρηστών του, αποκλειστικά και μόνο με βάση τους αλγορίθμους που έχει δημιουργήσει το ίδιο. Εκτιμάται ότι με τη συμμετοχή των χρηστών του, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο ελπιδοφόρα.
Get the picture?
Η τελική κρίση φυσικά για το αν ένα μήνυμα προκαλεί διακρίσεις ή υποκρύπτει ρατσιστικές ιδέες, για το αν κάτι συνιστά φαινόμενο ρατσισμού, διασποράς ψευδών ειδήσεων ή …κάτι παρόμοιο, ανήκει στο Twitter. Το οποίο, όπως και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργεί ως κρατική υπηρεσία [όχι “σαν”… η λέξη είναι “ως”: τα social media είναι κρατική υπηρεσία μιας ακήρυχτης ακόμα παγκόσμιας διακυβέρνησης]. Ταυτόχρονα επικαλείται κανόνες που διέπουν τη λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων [“έτσι είμαστε και σ’ όποιον αρέσει”]. Το κείμενο γίνεται όλο και πιο εκπληκτικό όσο πλησιάζει προς το τέλος: η επιτυχία της “στρατηγικής” του Twitter …αποκλειστικά και μόνο με βάση τους αλγορίθμους που έχει δημιουργήσει το ίδιο, πιστοποιείται από αναφορές …του ιδίου. Όμως τώρα, μια ομάδα ειδικών αναλαμβάνει δράση, για την αναβάθμιση του επιπέδου της πιστοποιημένης επιτυχίας.
Το μέσο εκτιμά ότι, σε περίπωση ανταπόκρισης των χρηστών στο “δημοκρατικό του κάλεσμα”, αν δηλαδή δεχτούν να το βουλώσουν αυτοβούλως, τα αποτελέσματα θα ειναι ακόμα πιο ελπιδοφόρα. Το ερώτημα, αν έχει νόημα να το θέσει κανείς, είναι: για ποιον;
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.