“Η Beatie Wolfe είναι μια Αγγλοαμερικανίδα εννοιολογική καλλιτέχνιδα και συνθέτρια που περιγράφεται ως «musical weirdo and visionary», γνωστή για την διαφορετική οπτική της στη μουσική και για τη δημιουργία νέων μορφών για τη μουσική και την τέχνη στην ψηφιακή εποχή. Τα έργα της περιλαμβάνουν μια διαστημική μετάδοση μέσω της κεραίας Holmdel Horn, την πρώτη παγκοσμίως ζωντανή μετάδοση 360° AR,[6] και μια δυναμική οπτικοποίηση δεδομένων 800.000 ετών για το κλίμα, που καταγράφει την αύξηση των επιπέδων CO2…“
Η παρουσίαση από την Wikipedia της συνεργάτιδας του Brian Eno συνεχίζεται “συναρπαστικά” στο ίδιο μήκος κύματος. Η αίσθηση είναι ότι έχουμε να κάνουμε με άτομο φυτεμένο στο χώρο μιας ούτως ή άλλως αγνώριστης μουσικής βιομηχανίας, με τη μουσική φανερά (όχι …κρυφά όπως πρώτα) εργαλειοποιημένη στην υπηρεσία συγκεκριμένης ατζέντας. Η Beatie Wolfe είναι η Greta Thunberg της εναλλακτικής ποπ, “κάτι σαν μουσικός” που κάνει “στρατευμένη τέχνη”. Η συνεργασία του Eno μαζί της δεν εκπλήσσει όσους γνωρίζουν τις οικολογικές / περιβαλλοντικές ανησυχίες του συνεργάτη του Γιάννη Βαρουφάκη.
Τα πράγματα δεν είναι άσπρο-μαύρο και, σε πείσμα των παραπάνω ο δίσκος δεν στερείται ενδιαφέροντος, ξεφεύγοντας από τα “στάνταρ” της Wolfe. Το ποιος ευθύνεται φυσικά γι’ αυτό δε χρειάζεται σκέψη, ακούμε απλώς ένα από τα καλύτερα κομμάτια του.
“Beatie Wolfe is an Anglo-American conceptual artist and composer described as a “musical weirdo and visionary”, known for her unique perspective on music and for creating new formats for music and art in the digital age. Her works include a space broadcast via the Holmdel Horn Antenna, the world’s first live 360° AR broadcast, and a dynamic visualization of 800,000 years of climate data, capturing the rise in CO2 levels...“
The Wikipedia entry about Brian Eno’s collaborator continues “fascinatingly” in the same vein. The impression is that we are dealing with a planted figure in the realm of an already obscure music industry, with music overtly (no longer covertly as before) instrumentalized in service of a specific agenda. Beatie Wolfe is the Greta Thunberg of alternative pop, “something like a musician” who creates “activist art”. Eno’s collaboration with her comes as no surprise to those familiar with the ecological/environmental concerns of Yanis Varoufakis’s associate.
Things are not black-and-white, and despite the above, the album is not without interest, breaking away from BW’s “standards.” Naturally, it doesn’t take much thought to figure out who is responsible for this—we are simply listening to one of his best pieces.

Play on
Play on
The night is young
Stay close
Stay near
We’ve just begun to run
Moments combine
Fall out of line
Unclear
A spectre of space
Taking your place
Appears
Hold on
Hold on
To all of this
Burn bright
Stay quite
Oblivious
My prince
All of the shapes
Move through your lips
And fly
The spiders below
Under your spell
Reply
Play on
Play on
The night is young
Stay near
My dear
We’ve just begun to run
Moments of mine
Start to unwind
Until
Nothing but space
Trying to talk
And feel
Play on
Play on
Our time has come
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.