

Διστάζοντας να αναλάβει την εκπαίδευση ενός φέρελπι Johannes Brahms, ο Eduard Marxsen, πιανίστας, συνθέτης και διάσημος δάσκαλος της εποχής, ανησυχώντας μήπως η πρόοδος του παιδιού ήταν αποτέλεσμα δουλειάς παρά ταλέντου, θα υποχωρούσε εν τέλει, χάρη σε μια φυσική συμπάθεια γι’ αυτό. Ο τελευταίος θα σημείωνε αργότερα ότι δεν έμαθε τίποτα από τον δάσκαλο. Μιλώντας βέβαια για τον Brahms αναφερόμαστε σε μια φυσιογνωμία με μυστηριώδεις, ανεξιχνίαστες πτυχές και αντιθέσεις : μια ματιά στο έργο του Marxsen και τη μεταξύ τους αλληλογραφία μαρτυρεί σταθερή επιρροή, και σε συμβουλευτικό επίπεδο.
Το 1881, ο Brahms θα αφιέρωνε το μεγαλειώδες Κονσέρτο Για Πιάνο Νο 2 στον δάσκαλο. Ακούμε από αυτό το Allegro Appassionato, από τον Maurizio Pollini (R.I.P.) και την Φιλαρμονική της Βιέννης, διεύθυνση : Claudio Abbado
Reluctant to undertake the training of a promising Johannes Brahms, Eduard Marxsen, pianist, composer and famous teacher of the time, worried about the boy’s progress being a result of work rather than talent, would eventually recede, thanks to a natural sympathy for him. The latter would later note that he didn’t learn anything from the teacher. Speaking of course about Brahms, we are referring to a figure full of mysterious, insoluble aspects and contradictions : a look at Marxsen’s work and the correspondence between the two testifies to a constant influence, including advisory level.
In 1881, Brahms would dedicate his magnificent Piano Concerto No 2 to the teacher. From this we hear Allegro Appassionato, by Maurizio Pollini (R.I.P.) and the Vienna Philharmonic conducted by Claudio Abbado.

Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.