Αν με το “Vers La Flamme” [άκου εδώ], ο Ρώσος υστερορομαντικός / εξπρεσιονιστής αναδεικνύεται σε προφήτη της “κλιματικής αλλαγής”, με το συμφωνικό ποίημα Προμηθέας, Το Ποίημα Της Φωτιάς δίνει ένα από τα πρώτα multi-media events, περιλαμβάνοντας στην παρτιτούρα το περίφημο “color keyboard”, το οποίο θα πρόβαλλε εναλλαγές χρωμάτων σε συνδυασμό με τη μουσική της ορχήστρας, του πιάνου και της χορωδίας.
Μπορεί στην εποχή του stadium rock να μην ακούγεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό, στην εποχή του όμως αποτελούσε σοκ : ήταν το 1910.
Στο πιάνο ο Anatol Ugorski. Τη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγου διευθύνει ο Pierre Boulez.
If with “Vers La Flamme” [listen here], the Russian late romantic / expressionist emerges as a prophet of “climate change”, with the symphonic poem Prometheus, The Poem of Fire offers one of the first multi-media events, putting among the instruments a “color keyboard” which would project color variations in combination with the music of the orchestra, piano and choir.
It may not sound particularly impressive in the stadium rock era, but in its time it’s been a real shock : it was 1910.
Anatol Ugorski is on the piano. Pierre Boulez conducts the Chicago Symphony Orchesrta.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.