Οι εκτοπισμένοι του μεσονυκτίου, τείνουν να αποτελέσουν μια παραλλαγή των αγανακτισμένων σε πολλαπλές πλατείες ανά την επικράτεια. Μπορεί να μην κάνουν κάτι άλλο από το να τα λένε. Αλλά και οι αγανακτισμένοι, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, δεν έκαναν πολλά πέρα απ’ το να …συγκεντρώνονται, επισημαίνοντας βασικά την παρουσία τους. Από αυτή τη διαδικασία, μην ξεχνάμε, προέκυψε η διπλή ευλογία της Χ.Α. και του ΣΥΡΙΖΑ… Είμαι περίεργος αν θα τολμήσουν κάποιοι να δώσουν την ίδια με την τότε λύση : ξύλο και δακρυγόνα.
Εκείνο που προκύπτει με σχετική σαφήνεια είναι η στόχευση των κυβερνώντων : όχι η ανάσχεση του ιού, αλλά το χτύπημα των μικρομεσαίων. Αίφνης, καπάκι στα καταστήματα λιανικής που φυτοζωούν, τα μπαρ και τους χώρους εστίασης, έχουμε περίπτερα, κάβες, μίνι μάρκετ.
Στο site της Ναυτεμπορικής, στο πλαίσιο έρευνας των Cosmote και ELTRUN διαβάζεις τα εξής: 8 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους. Και μάλιστα, 1 στις 3 ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία της [σ.σ. μιλάμε για πολύ σημαντική αλλαγή…], ενώ το 70% αξιοποίησε τις ψηφιακές τεχνολογίες για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του COVID-19.
Περιπίπτεις σε απορία: 70% σημαίνει 7 στις 10. Ποιές 10; οι αρχικές 10; ή εκείνες που απομένουν αν αφαιρέσουμε τη 1 στις 3 που ανέστειλε τη λειτουργία της;
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, παρηγορείσαι από το ότι σε μια εποχή όπου οι μικρομεσαίοι βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση εξ αιτίας του ιού των 92χρονων με υποκείμενα νοσήματα, εξακολουθούν να…
…αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, καθώς αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων. Η μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή και η υιοθέτηση των κατάλληλων «έξυπνων» εργαλείων, είναι για τις επιχειρήσεις αυτές ζήτημα επιβίωσης, κάτι που φάνηκε ακόμη πιο ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.
Τα έξυπνα εργαλεία είναι: website, e-shop, social media, ψηφιακές καμπάνιες, cloud υποδομές, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ERP, CRM και IoT συστήματα.
Άραγε αυτό που υπονοείται εδώ είναι ότι το 1/3 των επιχειρήσεων που είναι σε αναστολή, είναι σε αναστολή επειδή δεν χρησιμοποίησε τα ανωτέρω έξυπνα εργαλεία;
Αμφίβολο… γιατί, στο πλαίσιο της ίδιας πάντα έρευνας, επακολουθεί το εξής:
Βελτιωμένη εμφανίζεται η χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2020, και κυρίως όσον αφορά στα e-shops (+18%), τις digital καμπάνιες (+18%), τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης (+20%), τα συστήματα CRM (+26%) και IoT (+70%). Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις έχουν επιλέξει ερασιτεχνικές λύσεις, κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.
Και εντούτοις, μετά τα εκπληκτικά κατατοπιστικά …αναλυτικά ευρήματα της έρευνας * , φτάνεις στο συμπέρασμα των “ειδικών”:
«Είναι σαφές από τα ευρήματα της έρευνας, ότι η ψηφιακή ωριμότητα κάποιων ΜμΕ λειτούργησε ως ανάχωμα στις καταστροφικές συνέπειες της κρίσης. Οι επιχειρήσεις που είχαν ήδη υιοθετήσει ψηφιακά εργαλεία πριν την επέλαση του COVID-19, κατάφεραν να ανακάμψουν πιο εύκολα και σε μεγαλύτερο βαθμό».
Προσωπικά, από τα παραπάνω, κρατάω το “σαφές”…
* Το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο 1 στις 3 το έχει στήσει ερασιτεχνικά.
Ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει το 17% των επιχειρήσεων, με το 48% εξ’ αυτών να καταγράφει σημαντική αύξηση στη χρήση το 2020.
Το 36% των ΜμΕ έχει «τρέξει» ψηφιακή καμπάνια προώθησης -όμως μόλις το 17% με τη βοήθεια επαγγελματία-, ενώ τα social media είναι σημαντικό μέσο προώθησης και επικοινωνίας για 2 στις 3 επιχειρήσεις.
Το τηλεφωνικό κέντρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας για 1 στις 2 επιχειρήσεις, ενώ εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων (στο 10% των χρηστών).
Και άλλα παρόμοια…
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.