
Κατά ένα περίεργο τρόπο, ο Igor Stravinsky επιλέγει για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει την δωδεκάφθογγη μέθοδο σύνθεσης του Arnold Schoenberg [οι δύο τους είχαν ιδιαίτερα ψυχρές σχέσεις] αμέσως μετά το θάνατο του Γερμανού συνθέτη, το 1951. Ξεκινώντας με τους Θρήνους του Ιερεμία, των οποίων ένα μέρος [De Elegia Prima] ακούμε εδώ.
Τα μέλη της Columbia Symphony Orchestra και τη χορωδία Schola Cantorum διευθύνει ο ίδιος ο Stravinsky.
In a strange way, Igor Stravinsky chooses for the first time to use Arnold Schoenberg’s 12-tone composition method [the two of them had particularly cold relationships] immediately after the German composer’s death in 1951. Starting with the Laments of Jeremiah, of which a part [De Elegia Prima] we hear here.
Members of the Columbia Symphony Orchestra and the Schola Cantorum Choir are conducted by Stravinsky himself.

Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
I’m not a huge fan of 12 tone rows but somehow, in Igor’s hands, it comes out pretty darned fine 🙂
This is different. Thank you!