Απουσιάζοντας εκ πεποιθήσεως από το τηλεοπτικό “ραντεβού με την ενημέρωση”, καθυστερώ καμιά φορά να ακούσω βαρυσήμαντες ειδήσεις όπως το κλείδωμα της συμμετοχής του Γιώργου Αυτιά στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ.
Aποτελεί παρηγοριά ο τεράστιος αριθμός ανθρώπων που αντιλαμβάνονται ακριβώς το επίπεδο “δημοσιογραφίας” που αντιπροσωπεύει ο ΓΑ. Ακόμα περισσότεροι είναι φυσικά εκείνοι που θα τον ψηφίσουν.
Θυμήθηκα και βρήκα το all-time classic βίντεο των Ράδιο Αρβύλα, με Αυτιά συνεντευξιαζόμενο, σε πραγματικό χρόνο, με Ψωμιάδη on video.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Το άσχετο εντωμεταξύ, αλλά θα έχεις προσέξει την εξέλιξη των social media κατά την τελευταία δεκαετία. Το facebook που στηριζόταν στο γραπτό λόγο (ευφημισμός εννοείται, but you get the idea) έδωσε τη θέση του στο instagram που αποτελεί συνδυασμό φωτογραφίας και λόγου. Aυτό με τη σειρά του παραχώρησε τα σκήπτρα στο tiktok, μια μορφή βωβού σινεμά της εποχής των σπηλαίων. Δεν υπολογίζω το twitter που αφορά ενήλικες αποκλειστικά και κλίνει σαφώς προς τις δυο τελευταίες κατηγορίες. Μιλούσαμε βέβαια και στην εποχή της “έγχρωμης τηλεόρασης” για παραμερισμό του λόγου από την εικόνα, η ταχύτητα όμως με την οποία συντελείται στις μέρες μας προσωπικά με σοκάρει.
Βασικά σε σχέση με αυτό που συντελείται στο διαδίκτυο το newspeak του Orwell φαντάζει σχεδόν.. καθαρεύουσα!
Προσωπικά δεν έχω αμφιβολίες ότι πρόκειται περί σχεδίου που χρονολογείται από δεκαετίες, φαίνεται όμως να το θέλει και ο κόσμος. Και στην τελική τόσα χρόνια προσπαθούσε το κράτος να τους μορφώσει με υποχρεωτική εκπαίδευση κλπ χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Εδώ έπεσαν με τα μούτρα!
Τι μου θύμησες…προ 15ετίας or something, με παρέα “κριτικών” τρώγοντας σε εστιατόριο των Εξαρχείων να προσπαθώ να εξηγήσω σε διακεκριμένο εξ αυτών ηλίθιο ότι το Ίντερνετ αποτελεί διαδικασία επαναμετατροπής των γραμμάτων σε εικόνες από τις οποίες είχαν κατ’ αρχήν προκύψει, και επανιεροποίησης / επαναμαγικοποίησης της εικόνας [-“κειμένου”] μέσω του πλαισίου – φωτοστέφανου που επί της ουσίας αποτελεί η οθόνη [στην ουσία επαναλάμβανα ένα κείμενο που είχα μόλις δημοσιεύσει στον ΗΧΟ]. Στην αντίδραση του τύπου – διαπρύσιου κήρυκα της απελευθερωτικής δύναμης του Ίντερνετ, συναντιόταν η αδυναμία συζητήσεως με την …ειλημμένη απόφαση να απορρίψει τις “ασυναρτησίες” που άκουγε. Θέλω να πω, μπορεί να είναι και όντως ασυναρτησίες αλλά …what the fuck. Χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένα χαρακτηρισμό για να γίνει συζήτηση.
Παρεμπιπτόντως, μια και μιλάμε για εικόνες – γράμματα – λέξεις, τουτέστιν ιερογλυφικά : όλοι οι δρόμοι, από τον Κουντεντχόβε Καλέργκι και τον Κρόουλι, μέχρι τον …Ντέιβιντ Μπόουι, οδηγούν στην Αίγυπτο. Για να μη μιλήσει κανείς για το ξεδίπλωμα του κειμένου στην οθόνη, δίκην virtual παπύρου.
Μην ξεχνάμε και τα κινέζικα. Δικό τους είναι το tiktok εξάλλου. Και τέλος πάντων κρίνοντας από το IQ τους, καλό τους έκαναν τα ιδεογράμματα, για το σανό που ταΐζουν σε μας όμως διατηρώ τις αμφιβολίες μου. Όχι ότι το μεγαλύτερο μέρος της τρέχουσας κινεζοποίησης δεν προέρχεται από τους δικούς μας. Όσον αφορά την “ασυνάρτητη” θεωρία που είχες εκθέσει στον τύπο, επαυξάνω στη νιοστή.
Παρεμπιπτόντως ο πρώτος που είχε μιλήσει για “κινεζοποίηση” της Ευρώπης to my best knowledge ήταν ο Νίτσε, από τον οποίο άντλησε άφθονη έμπνευση φυσικά και ο Spengler.
Ούτε λόγος.
Ίσως η “έκθεση” αυτή του δημοσιογράφου να είναι ανάλογη αυτής των καλλιτεχνών ή των επιστημόνων απέναντι στην κοινωνία🙃…https://m.youtube.com/watch?v=59M9ggdpFjQ&pp=ygUfY3VyaW9zaXR5IGtpbGxlZCB0aGUgY2F0IG1pc2ZpdA%3D%3D