Στην εποχή της σταλινικής τρομοκρατίας, ο λόγος του σοβιετικού πολίτη διέθετε ελευθερία κινήσεων σε ποικιλία θεμάτων, αρκεί να μην “έθιγε” εμμέσως …ή σαφώς, την ιδέα του σοσιαλισμού ως ιστορικής νομοτέλειας ή τις πολιτικές της κυβέρνησης.
Στην εποχή της woke κουλτούρας, ο λόγος του virtual πολίτη συρρικνώνεται σε ένα λεξιλόγιο “ανταγωνιστικό” του ChatGPT και της γκουγκλομετάφρασης. Αυτό εκτιλύσσεται με δυο παράλληλες διαδικασίες, η σχέση των οποίων είναι στενότερη απ’ ό,τι φαίνεται : η πρώτη αφορά στο σύνολο των αναγνωσμάτων που συνθέτουν την “εγκύκλιο παιδεία” του “πολίτη” και τη σχέση του με την εγγράματη κουλτούρα. Η δεύτερη αφορά σε μια μορφή λογοκρισίας, στο πλαίσιο της οποίας ένας εκρηκτικά αυξανόμενος αριθμός λέξεων & φράσεων, ρουτίνας μέχρι χτες, διώκονται σήμερα με τρόπους που ξεκινούν από την κοινωνική κατακραυγή / δολοφονία προσωπικότητας, φτάνοντας στο σημείο της απώλειας εργασίας και της ποινικής δίωξης. Αυτά, στο όνομα της πανταχού παρούσας “ευθιξίας” και “ευαλωττότητας” κοινωνικών ομάδων παροτρυνόμενων σε υπερήφανο αυτοπροσδιοριμό και σθεναρή διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.
Σ’ αυτές ήρθε η ώρα να προστεθεί η κοινωνική ομάδα των αστυνομικών. Η ευαισθησία των οποίων με τη λέξη “μπάτσος” δεν πρέπει να εκπλήσσει, σε ένα γενικό κλίμα προβολής, με κάθε ευκαιρία, της ευαίσθητης πλευράς του “πολίτη” – το λένε και “εκθήλυνση”, ας μην ξεχνάμε ότι διανύουμε την Εποχή της Γυναίκας.
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι το φασιστοναζίδιο με την απαλή φωνούλα (βίντεο), που ονειρεύεται την ποινικοποίηση της λέξης “μπάτσος”, ήταν το ίδιο που καταδίκασε χιλιάδες υγειονομικούς σε αναστολή εργασίας γιατί αρνήθηκαν να εμβολιαστούν με το εξάμβλωμα της Pfizer. Και επέβαλλε πρόστιμο 100 ευρώ το μήνα στους άνω των εξήντα “συμπολίτες μας” για τον ίδιο λόγο.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Εντωμεταξύ σκεφτόμουνα τις προάλλες πώς θα πρέπει να ονομάζουμε τους μαύρους που ζουν στην Ελλάδα για να μη δημιουργηθούν παρεξηγήσεις. Το “έγχρωμοι” ακούγεται πλέον αρχαϊκό. Μήπως να τους λέμε αφροέλληνες ή αφροευρωπαίους? Δεν είναι όμως το ίδιο με την Αμερική, αφού η εδώ παρουσία τους είναι σχετικά πρόσφατη. Μάλλον δεν πρέπει να κάνουμε την παραμικρή αναφορά στο χρώμα του δέρματος, αν και με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται ακόμα περισσότερες παρεξηγήσεις που αγγίζουν τα όρια της κωμωδίας καταστάσεων. Με την ίδια λογική πάντως οποιοσδήποτε χαρακτηρισμός θα μπορούσε να θεωρηθεί ρατσιστικός.
So how about “ΑΡΑΠΗΔΕΣ”;
😁😇 Και να σκεφτείς ότι μέχρι μια εποχή δεν ήταν καν υποτιμητικό. Άντε το πολύ να δήλωνε στα πιτσιρίκια τον μπαμπούλα. Με τρόμο σκέφτομαι το κάνσελ που θα έτρωγε μια θείτσα ή ένας κυριούλης of yore έτσι και ξεστόμιζε σήμερα εκείνα τα “τοιούτος”, “κίναιδος”, “αρσενοκοίτης” που χρησιμοποιούσαν για τους.. αυτούς τέλος πάντων.
Ειδικά ως προς το “τοιούτος”, ιδού πώς αντέδρασε η κουράδα ο Τσαγκαρουσιάνος στην υποτιθέμενη νύξη σ’ αυτό της Σώτης Τριανταφύλλου.
https://www.iefimerida.gr/ellada/re-soti-den-ntrepesai-pos-katorthose-i-soti-triantafylloy-na-exorgisei-ton-stathi
Εντάξει ποτέ δεν τον είχα σε υπόληψη τον Τσαγκ, αλλά εδώ το ψιλοτερμάτισε. Ήταν βέβαια και το αποκορύφωμα της πανδημικής υστερίας, όπου οι κάθε είδους “ευαισθησίες” είχαν χτυπήσει κατακόκκινο. Η εποχή που το δημόσιο φτάρνισμα ισοδυναμούσε με ρίψη ατομικής βόμβας. Τώρα έχουν αρχίσει δειλά δειλά να σφίγγουν οι κώλοι.