“ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΣΑΡΑΒΑΛΑ”…

Το ρεπορτάζ [in.gr] :
Το ενδεχόμενο επιστροφής του μέτρου της απόσυρσης εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με απώτερο στόχο την ανανέωση του στόλου των οχημάτων στη χώρα μας, η οποία συνεχίζει να έχει έναν από τους μεγαλύτερους μέσους όρους ηλικίας στην Ευρώπη.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου για τον κλιματικό νόμο τόνισε ότι το πρόγραμμα απόσυρσης είναι στο τραπέζι των συζητήσεων, υπογραμμίζοντας πως μέχρι να εφαρμοστεί στην πράξη θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και με άλλα αρμόδια υπουργεία. Πηγές του υπουργείου Οικονομικών κληθείσες να σχολιάσουν σχετικά δηλώνουν πως δεν έχουν λάβει κάποια σχετική εισήγηση, αφήνοντας να εννοηθεί πως το θέμα ενδιαφέρει πρωτίστως τα κατεξοχήν αρμόδια υπουργεία.
Ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή που θα επιλεγεί για την ενεργοποίηση ή μη του μέτρου, αναλυτές επισημαίνουν τα οφέλη που δυνητικά θα προκύψουν. Το πρώτο και πιο σημαντικό όφελος, όπως λένε – εφόσον εφαρμοστεί το μέτρο -, είναι η σταδιακή ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, ο οποίος συνεχίζει να «γερνάει» επικίνδυνα, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στον ταχύτερο εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, δεδομένου ότι από το 2030 και μετά στην Ελλάδα θα απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ (βάσει του κλιματικού νόμου που προωθείται).
Αυτή τη στιγμή πάντως «τρέχει» πρόγραμμα που αφορά την παροχή επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου – που αγγίζει έως και τα 6.000 ευρώ -, ενώ με την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου παρέχεται επιπλέον μπόνους, αξίας €1.000. Οπότε ο υποψήφιος αγοραστής που θα επιλέξει ένα ηλεκτρικό μοντέλο, ανάλογα με το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που θα αγοράσει, μπορεί να επωφεληθεί έκπτωση από την τελική τιμή του έως και 6.000 ευρώ συν 1.000 ευρώ αν αποσύρει το παλιό αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του.
Το ενδεχόμενο ενεργοποίησης προγράμματος απόσυρσης των παλαιών ΙΧ πυροδοτεί ποικίλες αντιδράσεις στην αγορά του αυτοκινήτου. Κάποια στελέχη αναφέρουν πως το μέτρο θα πρέπει να προσφέρει κλιμακωτές επιδοτήσεις για την αγορά καινούργιου και να δίνει μεγαλύτερα οικονομικά κίνητρα για τα μεταχειρισμένα άνω των 10-12 ετών, μεγάλων κυβικών, που είναι και τα πιο ρυπογόνα και πιο κακοσυντηρημένα.
Πιο σοβαρό σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΣΕΑΑ, Δημήτρη Πάτσιο, είναι το πρόβλημα στα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία είναι υπέργηρα. Πρόκειται, όπως λέει, «για αυτοκίνητα με μέσο όρο ηλικίας άνω των 20 ετών, για τα οποία θα πρέπει να δοθεί κίνητρο ώστε και ο στόλος τους να ανανεωθεί», επισημαίνοντας πως η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών σε όλη την ΕΕ, με μέση ηλικία σχεδόν 21 έτη. Να σημειωθεί πως τον δεύτερο πιο γερασμένο στόλο τον έχει η Εσθονία, με 18,2 έτη, όταν στην Αυστρία ή στη Γερμανία ο μέσος όρος ηλικίας είναι 4-5 έτη….
…Το πρώτο μέτρο της απόσυρσης εφαρμόστηκε το 1991, δημιουργώντας ουρές αγοραστών. Μόνο σε έναν χρόνο αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 140.000 παλιά αυτοκίνητα – άνω των 20 ετών – και ταξινομήθηκαν 167.000 καινούργια αυτοκίνητα (αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της εποχής). Το μέτρο της απόσυρσης εφαρμόστηκε ξανά το φθινόπωρο του 2009, όπου με το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος ο πολίτης εισέπραττε το ποσό της απόσυρσης, που κυμαινόταν από 500 έως 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό, ενώ υπήρχε και επιδότηση για αγορά καινούργιου 1.000 ευρώ.
Εξίσου επωφελές για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων ήταν και το μέτρο της απόσυρσης που διήρκεσε περίπου για τρία χρόνια (από το 2011 έως και το 2014, με τρεις συνεχόμενες παρατάσεις). Μόνο το 2013 οδηγήθηκαν στην απόσυρση 62.575 «σαράβαλα» και αντικαταστάθηκαν με 46.761 καινούργια.


Αυτά, για να παίρνουμε μια ιδέα του τι έρχεται μετά το μάζεμα, οψέποτε, της τεχνητά δημιουργημένης * πανδημίας – ένας από τους λόγους για την απροσδόκητη, ολική επαναφορά της, υπήρξε η απογοητευτική από πλευράς «τήρησης των υποσχέσεων για την κλιματική αλλαγή» σύνοδος των G20…
Προ διακυβερνήσεως ΝΔ, βοηθούντος του ονόματος και του τρόπου ομιλίας, η τηλεπερσόνα “Κώστας Σκρέκας”αποτελούσε εύρημα. Δεν είχαμε φανταστεί ότι θα ερχόταν η στιγμή που θα έβαζε στο μάτι το αμαξάκι μας… Το έχει πάρει προσωπικά, όπως προκύπτει απ’ τις αναφορές σε άλλα υπουργεία που [απεκδυόμενα των ευθυνών] δηλώνουν άγνοια…
Ένα από τα «απολαυστικά» στοιχεία του ρεπορτάζ αφορά στους «αναλυτές» που επισημαίνουν τα οφέλη από τις φωτισμένες επιλογές του κυρίου Σκρέκα, προεξαρχούσης της ανανέωσης του «στόλου» των γερασμένων αυτοκινήτων. Πρότζεκ που φαίνεται να έχει εκπονηθεί στο πρότυπο της αγοράς των Ραφάλ και των φρεγατών-που-δεν-θυμάμαι-τ’-όνομά τους.
Ένα άλλο είναι η προώθηση της απαγόρευσης αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2030. Όπερ σημαίνει, υποχρεωτική μετακίνηση με μετρό και λεωφορεία παντού, για μέγα ποσοστό του πληθυσμού, όσους δηλ. δεν έχουν να πληρώσουν το «τρελό» κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με ή χωρίς το [γλίσχρο] κυβερνητικό επίδομα.
«Απολαυστική» και η αναφορά σε προηγούμενα μέτρα απόσυρσης, αρχής γενομένης, γα κάποιο λόγο από το 1991. Λες και υπάρχει ας πούμε, σχέση, της οικονομικής ευρωστίας ενός «ελληνικού νοικοκυριού» των early ‘90s με την σημερινή.
Το ότι θα μπορούσε κάποιος να είναι συναισθηματικά δεμένος με ένα όχημα, για δικούς του λόγους, αποτελεί βεβαίως θέμα εκτός μενού συζήτησης, τουλάχιστον για άτομα που κοιτούν ίσια μπροστά, όπως οι κ.κ. Σκρέκας, Πιερρακάκης.
«Μόνο το 2013 οδηγήθηκαν στην απόσυρση 62.575 «σαράβαλα» και αντικαταστάθηκαν με 46.761 καινούργια».
Σαράβαλο να πεις τη μάνα σου, ρε αλήτη.

* …και ίσως, από ένα σημείο και μετά, αληθινά εκτός ελέγχου χάρη στην αριστοτεχνική, συντονισμένη διαχείριση των παραρτημάτων της Παγκόσμιας Διακυβέρνησης.

4
(Visited 90 times, 1 visits today)

Discover more from OANNES

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

2 Comments

  1. Εmmanouel November 23, 2021 at 1:30 pm

    Nαι ρε πρεπει ν ανανεωσομε τον “στολο” , τα εργοστασια στην Τουρκια εχουν αναδουλειες , γειτονες ειμαστε , τι διαολο ..

    Reply

Leave a Reply