Η είδηση: παρέμβαση σε ιατρείο γυναικολόγου του Κέντρου Υγείας Πατησίων, η οποία φέρεται να αρνήθηκε να κάνει άμβλωση σε ασθενή, πραγματοποίησε ο φεμινιστικός τομέας του Ρουβίκωνα.
Σε εποχές Monty Pythons, η ανάληψη “ρόλων” τύπου “φεμινιστικός τομέας Ρουβίκωνα” θα μπορούσε να νοηθεί μόνο εν είδει παρεΐστικης πλάκας. Αν εδώ δεν παίζει κάποιου είδους αυτοσαρκαστική διάθεση, χέρι χέρι με την διάθεση για ακτιβιστικές μαλακίες, έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Φοβάμαι άλλωστε ότι το πρόβλημα πρέπει να θεωρείται σίγουρο, γιατί “τέτοιου ειδους δράσεις”, με το αυτοσαρκαστικό χιούμορ δεν κολλάνε.
Πέρα από το γελοίον της υποθέσεως, υπάρχει το επί της ουσίας: ένα είδος …θεσμοθέτησης του Ρουβίκωνα με υπερκομματική ανοχή.
Υπάρχει τέλος το “θεωρητικό” σκέλος, εστιαζόμενο σε φράσεις που είναι σημειωμένες στην σχετική ανακοίνωση…
Αναπαράγω αποσπάσματά της από την Lifo, πάντα πρόθυμη να δημοσιεύει τέτοια κείμενα, αφήνοντάς τα ασχολίαστα.
«Είμαστε αποφασισμένες πως δεν θα επιστρέψουμε στο μεσαίωνα, οπότε θα το επαναλαμβάνουμε έως τέλους: Όταν η άμβλωση πραγματοποιηθεί νόμιμα και με ασφάλεια, δεν αυξάνεται ο κίνδυνος για ψυχιατρικά ή σωματικά προβλήματα [1]. Οι γυναίκες συνήθως επιθυμούν να τερματίσουν την εγκυμοσύνη χρησιμοποιώντας μη ασφαλείς μεθόδους όταν απαγορεύεται η πρόσβαση σε νόμιμη άμβλωση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πολλές επιπλοκές, όπως ατελής έκτρωση, σήψη, αιμορραγία ή βλάβη σε εσωτερικά όργανα, στείρωση. Οι μη ασφαλείς εκτρώσεις είναι από τους κυριότερους λόγους θνησιμότητας ανάμεσα στις γυναίκες παγκοσμίως. Για να μειωθεί ο αριθμός των μη ασφαλών εκτρώσεων, οι οργανισμοί υγείας δίνουν έμφαση στην νομιμοποίηση της άμβλωσης και στην εξασφάλιση της εύκολης πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας από τις γυναίκες. Αυτά ισχύουν για την επιστημονική ιατρική κοινότητα. Για το Κέντρο Υγείας Πατησίων, όχι. Στο Σταθμό Προστασίας Μητέρας-Παιδιού-Εφήβου του Κέντρου Υγείας Πατησίων, η γυναίκα που επιθυμεί να διακόψει την κύηση, αντιμετωπίζεται με επικριτικά σχόλια, θρησκευτική κατήχηση και σταυροκοπήματα από ιατρό και νοσηλεύτρια. [2] Και με άρνηση εξέτασης και παροχής υπηρεσιών υγείας. Με ό,τι αυτό ενδέχεται να συνεπάγεται για τη ζωή της, τη σωματική και συναισθηματική της ακεραιότητα. Η συγκεκριμένη καταγγελία αφορά τον Σταθμό Προστασίας Μητέρας-Παιδιού-Εφήβου του Κέντρου Υγείας Πατησίων, όπου η γυναικολόγος … όχι μόνο δεν παρείχε τις απαιτούμενες ιατρικές υπηρεσίες σε έγκυο γυναίκα που είχε κλείσει ραντεβού. Αλλά η ίδια μαζί με τη νοσηλεύτρια του ιατρείου προσπάθησαν να τη μεταπείσουν σχετικά με το θεσμοθετημένο δικαίωμα σε άμβλωση, με ανακριτικού τύπου ερωτήσεις με τις οποίες ζητούσαν εξηγήσεις για την απόφασή της και πληροφορίες για την προσωπική της ζωή, καθώς και με διάφορες εκφοβιστικές και δεισιδαιμονικές διατυπώσεις, σχετικά με τις “τρομερές επιπλοκές” της άμβλωσης για το γυναικείο σώμα, οι οποίες όσο ανυπόστατες (επιστημονικά) κι αν είναι, όταν λέγονται από στόμα ιατρού φαντάζουν ως η απόλυτη αλήθεια. [3] Κατά τη διάρκεια του ραντεβού εν τέλει, δεν έγινε καμία ιατρική εξέταση και δε δόθηκε καμία ενημέρωση για τη διαδικασία έκτρωσης που επέλεξε η γυναίκα. Μόνο κατήχηση και ανάκριση. Η οπισθοδρόμηση τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας σε σκοταδιστικές εποχές, δε μας εκπλήσσει αλλά μας οργίζει. Για αντίστοιχους λόγους είχαμε παρέμβει τον Σεπτέμβριο του 2019 στα γραφεία του κινήματος “Αφήστε με να ζήσω”, ένα σύμπλεγμα 19 ορθόδοξων χριστιανικών σωματείων (ανά τους αιώνες παρών ο μισογυνισμός στην εκκλησία) και κάποιας “ανώτατης συνομοσπονδίας” πολυτέκνων, το οποίο κάνει ορατή την παρουσία του στην επικαιρότητα προσπαθώντας να παρέμβει στο πολιτειακό σύστημα, ώστε να καταργηθεί ένα εκ των βασικών δικαιωμάτων που κατέκτησε το γυναικείο κίνημα. Στην ίδια επικαιρότητα άλλωστε, βλέπουμε καθημερινά την ακροδεξιά ατζέντα της κυβέρνησης, με υπουργούς όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης που έσπευσε να συγχαρεί τη Sportime για το εμετικό της πρωτοσέλιδο αναφορικά με το εν λόγω «κίνημα» και να κάνει τηλεοπτικούς αστεϊσμούς με τους πνιγμένους πρόσφυγες και μετανάστες, ή όπως η Νίκη Κεραμέως που χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο ως χώρο καλλιέργειας θρησκευτικής συνείδησης. Δεν ζούμε, όμως, στον μεσαίωνα, ούτε θα επιτρέψουμε να μας γυρίσουν σε μεσαιωνικού τύπου πρακτικές. Το δικαίωμα στην ασφαλή άμβλωση (όπως και σε κάθε ασφαλή ιατρική επέμβαση) δεν το χαρίζουμε σε καμία και σε κανέναν κομπογιαννίτη. Το να εκβιάζεις και να τρομοκρατείς μια γυναίκα προκειμένου να γεννήσει ένα παιδί είναι έκφανση πατριαρχικής βίας. [4] Και θα το επαναλάβουμε για μία ακόμη φορά. Η μητρότητα δεν αποτελεί τον λόγο ύπαρξής μας. Το έμβρυο δεν είναι οργανισμός αποκομμένος από το μητρικό σώμα, αλλά εξαρτάται πλήρως από αυτό, δεν υπάρχει χωρίς αυτό. [5] Η εγκυμοσύνη δεν μπορεί να επιβληθεί από κανένα νόμο, θεσμό ή άνθρωπο, σε αυτή την περίπτωση συνιστά καταπάτηση των δικαιωμάτων της αυτοδιάθεσης του γυναικείου σώματος κλπ. κλπ.
Φεμινιστικός Τομέας Ρουβίκωνα». Πηγή: www.lifo.gr
1. Με κουτοπόνηρο τρόπο η συντάκτρια αντιπαρέρχεται την παραδοχή ύπαρξης κατ’ αρχήν κινδύνου για ψυχιατρικά ή σωματικά προβλήματα.
2. Ο φεμινιστικός τομέας Ρουβίκωνα νομιμοποιείται να έχει άποψη για το θέμα της άμβλωσης και των συνεπειών της. Ο ιατρός και η νοσηλεύτρια όχι.
3. Τα ίδια με το [2], με την προσθήκη ότι εδώ τα όντα – του “αντιεξουσιαστικού” χώρου, δια να μη λησμονώμεθα – αντιπαραθέτουν νόμους και …θεσμοθετημένα δικαιώματα στο ανθρώπινο δικαίωμα του αγέννητου παιδιού στη ζωή [παρεμπιπτόντως και αυτού θεσμοθετημένου], αλλά και στο επίσης ανθρώπινο δικαίωμα του επιστήμονα στην έκφραση άποψης.
4. Η καθιερωμένη, χυδαία, όντως [κι όχι “που λέει ο λόγος”] φασιστική τακτική απαξίωσης του “άλλου”, εδώ ως κομπογιαννίτη, εκπρόσωπου της …πατριαρχικής εξουσίας και εκφραστή του μεσαίωνα.
5. Βλακεία μήτηρ πάσης κακίας: το ότι ο οργανισμός “έμβρυο” δεν είναι αποκομμένος από το μητρικό σώμα, αλλά “εξαρτάται πλήρως από αυτό, δεν υπάρχει χωρίς αυτό”, κατά ποία έννοια αναιρεί το ότι αποτελεί αυτόνομη, αυτοτελή οντότητα; Και πώς δίνει το δικαίωμα σε κάποιον να το σκοτώνει;
Βλέπει κανείς εδώ, πλήρως αντεστραμμένη, την ψυχολογική διαστροφή εκείνων των μητέρων που αδυνατούν να αποχωριστούν τα παιδιά τους, εννοώντας να τα θεωρούν “κομμάτι του εαυτού τους” ακόμα και ως ενήλικα.
Discover more from OANNES
Subscribe to get the latest posts sent to your email.